کارنامه نهایی کنکوری‌ها منتشر شد

کارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

کارنامه نهایی کنکوری‌ها منتشر شد

به گزارش مملکت آنلاین، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهر ماه یعنی 14 مهر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

کارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد و به طورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر، ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آنها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر