نتایج نهایی کنکور سال ۱۴۰۲ اعلام شد

نتایج نهایی کنکور سال ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتایج نهایی کنکور سال ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهر ماه یعنی امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد و به طورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه (۱۴ تیر) برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه (۱۴ تیر) به رقابت پرداختند.

همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار کردند؛ به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در نوبت صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان در عصر پنجشنبه به رقابت پرداخت.

طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور داوطلبان، گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند که ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر آنها مرد و مابقی زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵ درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی و ریاضی بوده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر، ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آنها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر