چینی‌ها تصویری از بخش دورافتاده ماه منتشر کردند

ماه نورد چینی Yutu2 پس از گذشته ۴ سال در این سیاره همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و اکنون تصاویر تازه ای از سمت دورافتاده ماه به زمین فرستاده است.

چینی‌ها تصویری از بخش دورافتاده ماه منتشر کردند

به گزارش مملکت آنلاین، این کاوشگر بخشی از ماموریت «چانگ۴» چین بود که در ژانویه۲۰۱۹ میلادی به آرامی روی سطح ماه فرودآمد. طبق آپدیت حساب کاربری پروژه اکتشافات ماه چین ، این ماهونور ۱۵ ژانویه از خواب بیدار شده و پنجاه و یکمین روز خود درماه( هر روز در ماه معادل ۱۴ روز زمین است) را آغاز کرد.

طی سال گذشته وضعیت این ماه نورد که نام آن به زبان چینی به معنای« خرگوش یشم ۲» است، دفعات معدودی آپدیت شد، اما با شروع سال جدید چینی (سال خرگوش) ناگهان محبوب شد.

ماه نورد مذکور تاکنون ۱۴۵۵ متر در دهانه Von Karman طی کرده و اکنون در حال گذراندن چهارمین سال کاوش خود است. Yutu2 هم اکنون در فاصله ۲۸۳۷ متری شمال غربی لندر چانگ ۴ قرار دارد.

تصاویر جدید کاوشگر در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی ثبت شده و صخره ها و دهانه، مسیر حرکت Yutu2 روی رگولیت ماه و دیواره های دوردست دهانه Von Karmen را نشان می دهند.

Yutu2 با ۶ چرخ و به وزن ۱۴۰ کیلوگرم چند اکتشاف علمی ارزشمند و عجیب از جمله ردیابی تعداد لایه های متمایز صخره زیرسطح ماه را انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: اسپیس

ارسال نظر