دانشمندان با مدفوع بدنبال نجات بشر!

به گفته پژوهشگران، میان باکتری‌های روده و افسردگی، واکنش دستگاه ایمنی، طول عمر و حتی از دست دادن حافظه ارتباط وجود دارد.

دانشمندان با مدفوع بدنبال نجات بشر!

به گزارش مملکت آنلاین، به گفته دانشمندان، مدفوع می‌تواند کلید نجات بشر از انقراض باشد.

دانشمندان سوییسی در تلاش‌اند از سراسر جهان نمونه مدفوع جمع‌آوری کنند‌‌ــ آن‌ها منتظرند مدفوع‌ها از پورتوریکو و اتیوپی برسند و بعد نمونه‌ها را در دانشگاه زوریخ منجمد و ذخیره کنند.

گروهی از دانشمندان، زیر نظر ادرین اگلی، رئیس موسسه میکروبیولوژی پزشکی، نمونه‌های مدفوع را جمع‌آوری می‌کنند، به این امید که بانک ذخیره‌ای ایجاد کنند تا از گستره وسیعی از باکتری‌های روده انسان، که حاوی تریلیون‌ها باکتری است، نگهداری کنند. در صورتی که برخی باکتری‌های روده از بین بروند و نیاز باشد احیا شوند، این بانک ذخیره در آینده به حفظ نژاد انسان کمک می‌کند.

اگلی امیدوار است روزی در صورتی که انسان نیاز داشته باشد، این نمونه‌ها دوباره کشت شوند. او هشدار داد برنامه‌ غذایی و سبک زندگی امروزی باکتری‌های روده را تغییر می‌دهند، تنوعشان رو به کاهش است و  بنابراین، به طیف وسیعی از نمونه‌ها از سراسر جهان نیاز است.

تاکنون، حدود ۳۰۰۰ نمونه جمع‌آوری شده است. هدف این است که ۱۰۰ هزار نمونه جمع‌آوری و در دمای منفی ۸۰ درجه ذخیره شوند.

اگلی به نشریه بریتانیایی تایمز گفت: «مردم از تنوع زیستی، و کاهش گیاهان و حیوانات آگاه‌اند.»

او در ادامه افزود: «اگر فیل‌ها منقرض شوند، مشکلی برای سلامت شما ایجاد نمی‌کند. اما اگر میکروبیوم بدنتان به هم بخورد، می‌تواند پیامدهای بسیاری داشته باشد.»

وجود باکتری‌ها در بدن انسان ضروری است زیرا به جذب مواد مغذی غذا کمک و از انسان در مقابل بیماری‌ و عفونت محافظت می‌کنند. به گفته پژوهشگران، میان باکتری‌های روده و افسردگی، واکنش دستگاه ایمنی، طول عمر و حتی از دست دادن حافظه ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر