میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بوده است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود گفت: در رشته‌های ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در رشته‌های گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم؛ اما روی هم رفته می‌توان گفت که خرداد ماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشته‌ایم.

میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بوده است

به گزارش مملکت آنلاین، محسن زارعی درباره سطح علمی دانش‌آموزان دبیرستانی باتوجه به نتایج حاصل از امتحانات نهایی خردادماه سال جاری( نتایج پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) اظهار کرد: تحلیل درس به درس امتحانات نهایی از آبان ماه با همکاری دبیرخانه دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام بوده است.

وی افزود: به عنوان مثال تا آبان ماه تحلیل امتحان درس فیزیک در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی انجام شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه در تحلیل امتحانات نهایی مواردی از این دست را بررسی می‌کنیم که خود سوالات چگونه بود، خروجی دانش آموزان چه بوده و اهداف مدنظر که مورد ارزشیابی قرار گرفته بود تا چه حد از سوی دانش‌آموزان کسب شده، در کدام موارد ضعف داشتند و علل این ضعف‌ها چه بوده است اظهار کرد: در همان زمان نشستی به میزبانی آذربایجان شرقی برای درس فیزیک و نشستی در زنجان برای درس ریاضی داشتیم.

زارعی ادامه داد: میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود. در ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم اما روی هم رفته می‌توان گفت که خردادماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل پایین بودن معدل، مسئله کنکور است گفت: تا مسئله کنکور حل نشود نمی‌توانیم به طور جدی بگوییم علت افت یا این رشد چیست. تاکنون تمرکز دانش‌آموز و مدرسه روی امتحانات نهایی نبوده است، اما از امسال به بعد که سهم سوابق تحصیلی افزایش یافته و قطعی شده است، می‌توانیم این نتایج را به شکل واقعی‌تری تحلیل کنیم، زیرا دانش‌آموزان به علت تولید سابقه تحصیلی تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر