اختلال حافظه در میان‌سالی در سیگاری‌ها بیشتر رخ می‌دهد

دانشمندان مدعی اند سیگاری‌ها بیش از دیگران با خطر اختلال حافظه در دوران میانسالی روبرو هستند .

اختلال حافظه در میان‌سالی در سیگاری‌ها بیشتر رخ می‌دهد

به گزارش مملکت آنلاین، نتیجه یک تحقیق پزشکی جدید نشان می‌دهد که افراد سیگاری ممکن است بیش از دیگران در معرض اختلال‌های شناختی باشند. 

به گفته محققان در دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا میانسالان سیگاری بیش از هم‌سن و سال‌های خود در معرض از دست دادن حافظه و اغتشاش ذهنی هستند. هرچند اثرهای تنفسی و قلبی-عروقی سیگار پیش از این شناخته شده بود اما به نظر می‌رسد که پیامدهای آن برای قابلیت‌های شناختی انسان نیز کم نباشد. 

با این حال بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که خطر سیگار برای حافظه و قابلیت‌های شناختی انسان در صورت ترک آن کاهش می‌یابد.

تحقیق دانشمندان در دانشگاه اوهایو اولین پژوهشی است که با طرح تنها یک سوال از شرکت‌کنندگان، رابطه اعتیاد به سیگار و اختلال‌های شناختی را بررسی کرده است. شرکت‌کنندگان در این تحقیق باید به این پرسش پاسخ می‌دادند که آیا اخیرا مشکل حافظه و اغتشاش ذهنی آنها تشدید شده است یا خیر.

دانشمندان پیش از این نیز رابطه مصرف سیگار با زوال عقل را بررسی کرده بودند اما پژوهش محققان در دانشگاه ایالتی اوهایو می‌تواند زمینه شناسایی سریعتر اختلال‌های شناختی در افراد را فراهم کند.

جفری وینگ، محقق ارشد در دانشگاه ایالتی اوهایو بر این باور است که ترک سیگار در بازه سنی ۴۵ تا ۵۹ سالگی می‌تواند برای سلامت شناختی افراد مفید باشد. این در حالی است که به نظر می‌رسد ترک سیگار در سنین بالاتر با تاثیر مثبت کمتری همراه خواهد بود.

نتیجه یافته‌های دانشمندان در دانشگاه ایالتی اوهایو در «نشریه بیماری آلزایمر» (Journal of Alzheimer's Disease) منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر