اختصاصی مملکت آنلاین/

درمان های بومی در اندونزی

باپیشرفت علم، درحوزه ی پزشکی و سلامت انقلاب عظیمی به وجود آمده است و هرروز راه های درمانی جدید برای بیماری های مختلف کشف و آزمایش می شود، اما در برخی از نقاط جهان هنوز درمان بیماری ها به سبک سنتی صورت می گیرد.

درمان های بومی در اندونزی

به گزارش مملکت آنلاین، با وجود اینکه روش های درمانی امروزه پیشرفت های چشم گیری یافته است، برخی از مردم اندونزی هنوز با استفاده از روش های قدیمی سکه و روغن نارگیل، سرما و عوارض ناشی از آن را درمان می کنند. بیش از یک قرن است که درمان به این شیوه به طور گسترده ای در سراسر اندونزی انجام می شود. سکه درمانی یک سبک از طب سنتی و خاستگاه آن «جاوه ی مرکزی» است. آن ها براین باورند که درمان با سکه و روغن نارگیل ابزاری برای خلاص شدن از مشکلاتی همچون ضعف بدن، انباشت گاز در معده و در مفاصل ناشی از سرما و سرماخوردگی است. در زبان محلی به آن کروکان «kerokan» می گویند و هدف از آن درمان اسپاسم عضلات گردن و کمر است. آنها پس از چرب کردن بدن وگردن با روغن نارگیل، با مالش سکه ای روی بدن هایشان خطوط رسم می کنند که رد قرمزی روی پوست آن ها به جای بگذارد. این سایش دردناک با این ادعا انجام می شود که روغن به درون پوست نفوذ کند و تاثیر بیشتری بگذارد.

هیماوان سوتانتو شهروند اندونزیایی که این درمان را تجربه کرده می گوید: من سوار موتور می شوم و شب ها وقتی از محل کار خود باز می گردم در معرض بادها و طوفان های سرد شبانه قرار می گیرم، همین موضوع باعث دردر مفاصل و بیماری های دیگری در من شده است. هر ماه به اینجا می آیم تا عوارض سرما را در بدن خود کم کنم. خطوط به جای مانده از کروکان، اغلب برای افرادی که با آن آشنایی ندارند ترسناک به نظر می رسد. یک دختر ویتنامی در سال اول ابتدایی در یک مدرسه ی خارجی ثبت نام کرد. او یک روز صبح حال خوبی برای رفتن به مدرسه نداشت. مادر او تصمیم گرفت تا پشت گردن وکمر اورا با شیوه ی کروکان ماساژ دهد. وقتی او به مدرسه رفت کارکنان مدرسه از دیدن خطوط دردناک و قرمزپشت گردن او، به خیال اینکه با یک مورد کودک آزاری مواجه شده اند، موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

شربت خون مار کبری راهی برای درمان آلرژی

گوشت و خون مارهای کبری در طب سنتی اندونزی به عنوان یکی ازروش های درمانی پزشکی جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از مارهای کبری در اندونزی به دلیل خاصیت شفابخشی آن ها به عنوان یکی از روش های درمانی در طب مکمل مورد استقبال و توجه مردم این منطقه قرار گرفته است. مردم این کشور معتقدند که شربت خون مار و گوشت کباب آن برای انواع آلرژی مناسب بوده، موجب تقویت متابولیسم شده و همچنین انرژی زاست. همچنین گفته می شود خون این مارها برای مراقبت از پوست و تقویت قوای جنسی مفید بوده و برای درمان بیماری هایی از قبیل اگزما وناراحتی مفاصل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در منطقه ی مانگابسار شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی هرشب بساط فروش محصولات مارهای کبری چیده می شود. برخی از مشتریان، شربت مخلوط خون این مارها با سایرگیاهان و برخی دیگر نیز گوشت کباب شده ی آن را خریداری می کنند. یکی دیگر از محصولات این دکه ها، کرم وکپسول های از پیش تهیه شده از خون مار کبری و شربت هایی است که همان جا و در مقابل چشم خریداران آماده می شود. گوشت سرخ شده ی مار نیز به همراه لیمو، پیاز و فلفل سرو می شود.

امباآنیسا، که ازبیماری های آلرژی رنج می برد و از شربت خون مار کبری استفاده می کند به خبرنگار آناتولی گفت: خون مار کبری برای مشکل آلرژی من خوب است به همین دلیل وقتی بیماری ام عود می کند به اینجاآمده و شربت سنتی خون مار را تهیه می کنم. من به دلیل آن که در فرهنگ اندونزی رواج داشته، فاقد مواد شیمیایی بوده و طبیعی است از آن استفاده می کنم. گفتنی است هر مار کبری به قیمت حدو 5 دلار به فروش می رسد و از پوست آن نیز در تولید محصولاتی از قبیل کیف پول و کمربند استفاده می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر