اختصاصی مملکت آنلاین/

توصیه های غذایی برای سرد مزاج ها

سلامت بدن به مزاج وطبع افراد و نوعی رژیم غذایی آن ها بستگی دارد پس اگر می خواهید همیشه سالم باشید، ابتدا مزاج خود را بشناسید وسپس رژیم غذایی خودرا انتخاب کنید.

توصیه های غذایی برای سرد مزاج ها

به گزارش مملکت آنلاین، در طب سنتی بدن انسان از چهار ماده ی اصلی آب (سرد وتر)، باد (گرم وتر)، آتش (گرم وخشک) و خاک (سرد وخشک) تشکیل شده است که هریک مزاج و رژیم غذایی ویژه ای دارند. بیشتر افرادی که مزاج سردو خشک دارند وبه آن سودا گفته می شود لاغر هستندو کف دست و پای شان عرق می کند. افراد سردمزاج از نظر روحی وسواس دارند و اغلب حافظه شان ضعیف است و معمولا بسیار تغییر عقیده می دهند. مصرف فست فود سودا را زیاد می کند وهمین باعث افزایش پرخاشگری و ناهنجاری رفتاری می شود، بنابراین بهتر است این افراد بسیار خاکشیر مصرف کنند. توت، گوشت گوسفند، ماهی و شربت سکنجبین را در رژیم غذایی خود بگنجانند واز گوشت گاو وگوساله کمتر استفاده کنند.

غذاهای مفید برای سردمزاج ها

گوشت گوسفند، خروس، شتر، نمک دریا، نبات سفید، نعنا، روغن کنجد، مصرف سبزی بیش از سالاد، کلم، جوانه ی گندم، ماش، پسته، بادام، گردو وچای دارچین. به طور کلی خوراکی های گرم برای افراد با مزاج سرد مفید است.

 غذاهای مضر برای سردمزاج ها

گوشت گوساله، ماهی، عدس، گشنیز، لوبیا، بادمجان و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، گوجه فرنگی و میوه هایی مثل موز وکیوی. این افراد باید خوردن غذاهای سرخ کردنی، نان باگت وفانتزی، سوسیس و کالباس و هرچیزی را که سرد ومرطوب باشد کاهش دهند.

سردمزاج ها؛ هرروز زنجبیل بخورند!

افراد سوداوی (سردمزاج) باید از خوردن خوراکی ها و گوشت های سرد بپرهیزند وباخوراکی های گرم ماند عسل، دارچین و زنجبیل مزاج سرد خودرا درمان کنند. این افراد اگر به زنجبیل حساسیت ندارند، می توانند روزانه یک چهارم قاشق غذاخوری از آن استفاده کنند. مصرف زعفران و چای آن برای افراد سرد مزاج و سوداوی موثر است و سردی بدن آن ها را خنثی می کند.

گوشت بلدرچین برای سردمزاج ها

در طب سنتی طبع گوشت بلدرچین گرم و خشک و ارزش غذایی آن بالاست و جزو گوشت های مفید محسوب می شود. بلدرچین خاصیت چاق کنندگی دارد استفاده از این گوشت می تواند به افرادی که در شروع و تداوم جریان ادرار دچار مشکل هستند کمک کند زیرا یکی ازخاصیت های آن جاری کندگی ادرار است. گوشت بلدرچین، سنگ شکن است و دردهای ناشی از سردی را بهبود می بخشد از این گوشت برای تقویت نیروی جنسی استفاده می شود بنابراین کسانی که از سرد مزاجی جنسی رنج می برند، می توانند مصرف حجم متعادل ازبلدرچین را در برنامه ی غذایی خود داشته باشند افراد سوداوی (سردمزاج) باید از مصرف خوراکی ها و گوشت های سرد بپرهیزند وبا خوراکی های گرم مانند عسل، دارچین وزنجبیل مزاج سرد خودرا درمان کنند. بهتر است بدانید که مصرف پخته ی این گوشت، بیشتر از کبابی آن توصیه می شود. باتمام خاصیت هایی که برای گوشت بلدرچین در طب سنتی مطرح است، زیاده روی در مصرف تن مانند سایر خوراکی ها توصیه نمی شود. خوردن بیش از حد این گوشت، می تواند مشکلاتی مانند سردرد، گرفتگی و کشیدگی های عضلانی را در پی داشته باشد. بهتر است این گوشت را در آب شیرین شده، روغن کنجد وبادام بجوشانید تا عوارض ناشی از مصرف آن مانند سردرد ازبین برود. آب انار ترش که با کمی شکر مخلوط شده است، روغن زیتون، رب انار شیرین یا ترش و شیرین، مصلحی مناسب برای گوشت بلدرچین هستند. اگر از خوردن بلدرچین پخته لذت نمی برید، آن را بعد از پختن در کمی روغن کنجد یا زیتون تفت بدهید تا طعم مطلوب تری پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر