قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات صبح جمعه بازار آسیا، اندکی افزایش پیدا کرد اما به دلیل نگرانیها نسبت به ضعیف شدن اقتصاد آمریکا و کندی تقاضای چین برای سوخت، به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون ۸.۵ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا ۱۰.۳ درصد کاهش داشته است.

جون رونگ ییپ، استراتژیست بازار موسسه مالی آی جی در سنگاپور گفت: قیمت نفت یک ضربه دوگانه متحمل شده است. از یک سو تجدید نگرانی ها نسبت به سرایت گسترده بحران بانکی آمریکا و مضاعف شدن صحبتها درباره بروز رکود احتمالی و از سوی دیگر رشد منفی غیر منتظره فعالیت‌های تولیدی چین، خوش بینی ها نسبت به بهبود تقاضا برای نفت پس از بازگشایی را ضعیف کرده است.

نگرانی ها نسبت به بحران بانکی منطقه آمریکا پس از اینکه شرکت "پک وست بانکورپ" اعلام کرد قصد دارد گزینه های استراتژیک را کاوش کند، استمرار پیدا کرد.

داده های جدید در روز جمعه نشان داد: فعالیت کارخانه ای چین در آوریل، با افت سفارش ها و تقاضای داخلی ضعیف، کاهش غیرمنتظره ای پیدا کرد. فعالیت بخش خدمات چین در آوریل رشد کرد. با این حال، نرخ این توسعه آهسته شده بود.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در سنگاپور گفت: با این حال، انتظارات برای کاهش عرضه احتمالی در نشست بعدی اوپک پلاس در ژوئن، تا حدودی از قیمتها پشتیبانی کرده است.

معامله‌گران منتظر آمار اشتغال ماهانه آمریکا برای آوریل هستند که اواخر روز جمعه منتشر خواهد شد و امیدوارند این آمار و همچنین اظهار نظرها درباره سیاست پولی از سوی جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و نیل کشکری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، در کلوپ اقتصادی مینه‌سوتا، به آنها برای ارزیابی سلامت اقتصاد کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران، پس از این که بانک مرکزی آمریکا عبارت "افزایش بیشتر نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند" را از بیانیه سیاستی خود حذف کرد، انتظار دارند فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره را در نشست ژوئن خود متوقف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر