قیمت نفت باز هم افت کرد

قیمت نفت برنت در معاملات روز پنجشنبه اندکی بهبود یافت اما نتوانست ریزش بیش از ۹ درصدی که در سه روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون تقاضا در مصرف کنندگان بزرگ متحمل شده بود را جبران کند.

قیمت نفت باز هم افت کرد

به گزارش مملکت آنلاین، بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. با این حال، این شاخص از جمعه گذشته بیش از ۹۹ درصد سقوط کرده و اوایل روز پنجشنبه تا رکورد پایین ۷۱ دلار و ۲۸ سنت عقب‌نشینی کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت افزایش، به ۶۸ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا از روز جمعه تا پایان معاملات روز چهارشنبه، تقریبا ۱۱ درصد سقوط کرده و اوایل روز پنجشنبه تا رکورد پایین ۶۳ دلار و ۶۴ سنت عقب‌نشینی کرده بود.

قیمت‌ها هفته جاری، در بحبوحه سیگنال‌هایی از رشد ضعیف بخش تولید در چین که بزرگترین وارد کننده نفت جهان است و پس از این که آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، نرخ بهره را روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ رساند، ریزش کرده است.

با این حال، با اندکی رشد مثبت در بخش خدمات آمریکا و انتظارات مبنی بر این که کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ، عرضه را محدود خواهد کرد، باعث شده است سرمایه‌گذاران و تحلیلگران همچنان نگاه مثبتی به این بازار داشته باشند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: نفت اندکی حمایت یافته است زیرا همه اخبار بد از عرضه و تقاضا، تاثیر خود را در قیمت‌ها گذاشته است.

هر چند فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره را به میزان یک چهارم درصد همانطور که انتظار می رفت افزایش داد اما اعلام کرد ممکن است افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف کند تا به مقامات فرصت دهد پیامدهای ورشکستگی های اخیر بانک‌ها را ارزیابی کنند و منتظر شفافیت در خصوص اختلاف بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا می ماند.

ورشکستگی سومین بانک آمریکا از مارس که ناشی از ناتوانی برای مدیریت افزایش نرخ بهره بود، بر کل بازار های مالی تاثیر گذاشت.

گروه تولید کنندگان نفت اوپک پلاس از ماه مه، دور جدید کاهش تولید به میزان ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز را آغاز کردند و انتظار می رود این کاهش در ماه‌های آینده که تقاضای برای سوخت در ماه‌های تابستان به اوج می رسد، از بازار پشتیبانی کند.

چهار منبع آگاه به رویترز گفتند: اوپک پلاس تایید کرده است نشست چهارم ژوئن خود را به صورت حضوری در وین برگزار می‌کند. به گفته منابع آگاه، بحث‌هایی در این گروه درباره برگزاری این نشست به صورت مجازی وجود داشت زیرا وزیران قرار است برای شرکت در سمینار اوپک در ژوئیه، به وین سفر کنند. با این حال، دو منبع آگاه روز چهارشنبه گفتند: این دیدار به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سرمایه‌گذاران منتظر اخباری از نشست بانک مرکزی اروپا هستند که قرار است در نشست روز پنجشنبه خود، نرخ بهره را برای هفتمین جلسه متوالی افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به تقاضای چین برای نفت همچنان بر بازار سنگینی می‌کند، به خصوص پس از انتشار نظرسنجی بخش خصوصی که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای در آوریل به دلیل تقاضای داخلی ضعیف، کاهش غیرمنتظره ای پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر