ثبت ۲.۵ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا طی ده ماه امسال

در ۱۰ ماه گذشته امسال حدود ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار قرارداد آتی به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان در بورس کالا دست به دست شد.

ثبت ۲.۵ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا طی ده ماه امسال

به گزارش مملکت آنلاین، ارزش معاملات بازار قراداد‌های آتی بورس کالا تا پایان دی امسال، از ۱۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد. حجم قرار داد‌های منعقده در بازار آتی نیز ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۳۱ قرار داد بود و از این میزان ۳۳۶ هزار و ۲۵۰ قرار داد به ارزش حدود ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به دی ماه بود.

در معاملات دی ماه، تعداد ۲۴۳ هزار و ۱۷۰ قرار داد اتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۹۰۷ میلیارد تومان داشت و معامله گران این تعداد قرار داد را در ۴ سررسید دی اسفند و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۲ منعقد کردند.
انعقاد ۸۶ هزار ۸۵۸ قرار داد آتی صندوق طلا در ۲ سررسید بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ نیز ارزش بیش از هزار و ۳۴۹ میلیارد تومانی در بازار ثبت کرد.
براین اساس، در ۲ سررسید تحویل بهمن و دی امسال نیز ۶ هزار ۲۲۲ قرار داد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزرش بیش از ۱۷ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید.
تاپایان دی و در ۱۰ ماه امسال نیز در مجموع یک میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۹۱ قرار داد اتی زعفران به ارزش بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.
همچنین ۴۷۹ هزار و ۹۵۵ قرار داد اتی صندوق طلا به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرار داد آتی نقره نیز به انعقاد ۵۶ هزار ۶۸۵ قرار داد به ارزش بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان منجر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر