لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا

وزارت صنعت، معدن تجارت تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس کالا را صادر کند؛ از همین روی هم عرضه آتی دناپلاس که قرار بود یکشنبه هفته آینده عرضه شود، لغو شد.

لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا

به گزارش مملکت آنلاین، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروی جدید تا مشخص شدن ساز و کار قیمت‌گذاری در بورس عرضه نخواهد شد.

امید قالیباف افزود: عرضه خودروهایی که تا پیش از این در بورس انجام می‌شد تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت می‌تواند، ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه تا پیش از نهایی شدن موضوع قیمت‌گذاری نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس بدهد و به همین دلیل عرضه خودروی دنا لغو شد.

قالیباف تاکید کرد: وزارت صمت تعامل خوبی با شورای رقابت دارد و به‌نظر می‌رسد سازوکار جدید قیمت‌گذاری خودرو به‌زودی اعلام شود.

مشاور وزیر صمت از ذینفعان فروش خودرو در بورس خواست از شتابزدگی رسانه‌ای پرهیز کنند.

به گزارش مهر، در هفته‌های اخیر مافیای خودرو جو سنگینی علیه عرضه خودرو در بورس راه انداخته بودند.

در هفته گذشته قیمت خودروها در بورس کالا متعادل شده بود در حالی که تارا با قیمت ۳۵۷ میلیون تومان به فروش رفت که باعث شد مدیرعامل ایران خودرو نیز این را برنتابد و با نامه نگاری خواستار توقف خودرو در بورس باشد.

همچنین خودروی شاهین در بورس کالا به قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان در بورس فروش رفت که کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر