توافق ۳۶ کشور برای مقابله با حملات باج افزاری

گروهی متشکل از ۳۶ کشور توافق کردند اطلاعات مربوط به حملات باج افزاری را به اشتراک گذاشته و از دسترسی تبهکاران سایبری به رمزارزها، جلوگیری کنند.

توافق ۳۶ کشور برای مقابله با حملات باج افزاری

به گزارش مملکت آنلاین، گروهی متشکل از ۳۶ کشور توافق کردند تدابیر جلوگیری از وقوع حملات باج افزاری به خصوص استفاده از رمزارزها برای تامین مالی چنین فعالیتهایی را بهبود دهند.

نشست "ابتکار بین‌المللی مقابله با باج افزار" که در کاخ سفید برگزار شد، درخصوص رمزارز، شفافیت بیشتری در مقایسه با نشست افتتاحیه خود در سال ۲۰۲۱ داشت زیرا نگرانی‌ها در خصوص سهولت دستیابی تبهکاران سایبری به توکنهای دیجیتالی، همچنان رو به رشد است.

یکی از حوزه‌های مایه نگرانی که توسط "ابتکار بین‌المللی مقابله با باج افزار" شناسایی شده، پولشویی رمزارز بوده است. این نشست به تشریح برنامه‌هایی برای جلوگیری از این جرم شامل اشتراک گذاری اطلاعات درباره کیفهای رمزارز متخلف در سازمانهای سراسر جهان، برگزار کارگاه در زمینه نحوه بهبود ردیابی بلاک‌چین و اجرای احراز هویت برای مبادلات کریپتو، پرداخت.

در نتیجه این نشست، شماری از کشورها، ابتکارهای جدیدی در همکاری با یکدیگر برای مقابله با مشکل جهانی باج افزار بر پا می‌کنند.

نیروی ویژه مقابله بین‌المللی با باج افزار در مرکز این فرآیند، تشکیل خواهد شد. استرالیا پیشرو شده و مرکز دفاع سایبری منطقه‌ای لیتوانی، یک جناح ملی را آزمایش کرده و درباره اطلاعات باج افزاری که جمع آوری می کند، گزارش داده و آن را با کشورهای دیگر در میان می گذارد.

در این بین، تا سال آینده "ابتکار بین‌المللی مقابله با باج افزار" به طراحی چارچوبی برای شناسایی اهداف اولویت‌دار و مطلع کردن سازمانهای اجرایی مختلف و فراهم کردن ابزاری برای سازمانهای دیگر برای استفاده در هنگام تحقیقات درباره حملات باج افزاری و ایجاد کانالهایی بین نهادهای خصوصی و دولتی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات باج افزار، خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، باج افزار به تاکتیک محبوب تبهکاران سایبری برای اخاذی از قربانیان تبدیل شده است و حملات باج افزاری با نرخ نگران کننده‌ای طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده اند. سال گذشته این حملات افزایش چشمگیری پیدا کردند و بیش از ۶۰۰ میلیون حمله در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ روی داد که بیش از دو برابر آمار حملات سال ۲۰۲۰ بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر