ضرورت تقویت اقتصاد دیجیتال با ۱۰ درصد نقش آفرینی در سهم اقتصاد

رئیس کمیسیون سخت افزار نظام صنفی کشور گفت: اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان در یک افق میان مدت باید سهم ۱۰ درصدی خود را در اقتصاد کشور انجام دهد.

ضرورت تقویت اقتصاد دیجیتال با ۱۰ درصد نقش آفرینی در سهم اقتصاد

به گزارش مملکت آنلاین، بهزاد مرادجو اظهار کرد: یکی از مهمترین مسایل و دغدغه های کشور مساله اقتصاد است که ما همچنان نتوانسته ایم برنامه ریزی و مدیریت مورد نیاز را در این زمینه انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد بروز مشکلات مختلفی در حوزه های اقتصادی هستیم و ضرورت دارد به شکل تخصصی و با ارزیابی علل و عوامل ضعف ها و نقص ها را در این حوزه رفع کنیم.

رئیس کمیسیون سخت افزار نظام صنفی کشور اهمیت اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان را در ایجاد تحول اقتصادی کشور یادآور شد و بیان کرد: در حوز صنعت فناوری اطلاعات فعالان بخش خصوصی نیازمند حمایت و ارائه مشوق های لازم هستند تا در این حوزه نقش آفرینی کرده و به نوعی در تحقق اهداف و برنامه ریزی ها موفق و تاثیرگذار عمل کنند.

مرادجو با بیان اینکه در حال حاضر سهم اقتصاد دیجیتال در کشور حدود ۵ درصد است و در افق ۱۴۰۴ این رقم باید به ۱۰ درصد برسد، افزود: در ۶۷ قیاس جهانی حجم بازار شکل گرفته در تولید مبتنی بر فناوری های هوشمند و توسعه اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۸ میلیارد دلار بوده که هم اکنون در سال ۲۰۲۲ این عدد به ۲۲۶ میلیارد دلار رسیده است که در سال آینده میلادی نیز این رقم از مرز ۳۱۰ میلیارد دلار خواهد گذشت.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ادامه داد: اقتصاد دیجیتال در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر همین اساس با سرعت رشد ملموسی را در این حوزه شاهدیم که کشور ما نیز همگام با دنیا در این حوزه باید جهش داشته باشد.

مرادجو به تشکیل کارگروه ویژه با درایت وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: با افق ۱۴۰۴ در حوزه اقتصاد دیجیتال این کارگروه موظف شده تا برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها را به شکل درست و واقع بینانه انجام دهد تا توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق یابد.

وی افزود: تلاش بر این است تا سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور به ۱۰ درصد افزایش یابد که ضروری است در این حوزه حمایت همه جانبه دولتی را از بخش خصوصی شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون سخت افزار نظام صنفی کشور تصریح کرد: در گام نخست باید موانع شکل گیری زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور برطرف و پلتفرم های کسب و کارهای دیجیتال مورد حمایت قرار گیرند.

مرادجو اظهار کرد: باید برای توسعه اشتغال مبتنی بر فناوری بسترسازی انجام شده و در کنار آن توسعه مهارت های الزام آور در اقتصاد دیجیتال را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه این مصوبات هیئت دولت در حقیقت دغدغه فعالان بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز به عنوان نهاد قانونی حوزه فناوری اطلاعات این رویکردها را مورد حمایت قرار داده و اقدامات را در این حوزه قابل تحسین می داند به شراط آن که این موارد در حد مصوبه نباشد و شاهد اجرای بند به بند مصوبات در مسیر رشد اقتصادی کشور باشیم.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به سهم خود اراده و عزم خود را به کار گرفته تا چند مورد اقدام به عقد تفاهمنامه را مورد پیگیری قرار دهد که یکی از این تفاهمنامه ها با سازمان فنی و حرفه ای کشور است تا سرفصل های محتوای آموزشی را برای مراکز فنی و حرفه ای مراکز کشور تهیه و آماده کند.

مرادجو ضرورت توسعه آموزش های مبتنی بر نیاز بازار کار با محوریت فناوری اطلاعات را یادآور شد و بیان کرد: ضروری است تا نیروی انسانی متخصص در این حوزه تربیت یافته و تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت های عملی دولت، مجلس و سایر نهادها از بخش خصوصی و تعامل با سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور شاهد رشد اقتصادی در حوزه فناوری های اطلاعات باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر