اجرای بازی‌های ویندوزی در سیستم عامل مک امکان‌پذیر شد

رؤیای دیرینه اجرای بازی‌های ویندوز روی مک با ابزار جدید اپل محقق می‌شود.

اجرای بازی‌های ویندوزی در سیستم عامل مک امکان‌پذیر شد

به گزارش مملکت آنلاین، اگر امیدوار هستید بازی‌های ویندوزی بیشتری برای مک دردسترس قرار گیرند، این رؤیا احتمالاً به‌زودی محقق خواهد شد.

اپل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود، خبرهای مهمی برای توسعه‌دهندگان بازی داشت زیرا به‌لطف ابزار جدید این شرکت که به Poroton شباهت دارد، امکان اجرای جدیدترین بازی‌های ویندوزی مبتنی‌بر DirectX 12 را روی macOS فراهم می‌کند.

 اپل ابزار جدیدی برای پورت کردن بازی‌های ویندوزی برای مک توسعه داده که روش عملکرد آن مثل کاری است که Valve با Proton و کنسول دستی استم دک انجام داد. ابزار جدید اپل از کد منبع CrossOver بهره می‌برد؛ راهکار مبتنی‌بر Wine که برای اجرای بازی‌های ویندوز روی macOS مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ابزار مذکور بازی‌های ویندوزی را برای اجرا در macOS ترجمه می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از بازی ویندوزی موردنظرشان را روی مک اجرا کنند و بدین‌ترتیب قبل‌از انتقال کامل، عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهند.

 مسئله‌ی بزرگ، دقیقاً روش اجرای بازی‌های ویندوزی روی macOS با ابزار جدید اپل است. درواقع تا زمانی‌که توسعه‌دهندگان پورت‌های خود را نسازند، اکثر بازی‌ها برای اجرا در مک بهینه نمی‌شوند و بدین‌ترتیب مشکلاتی در عملکرد آن‌ها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر