بریتانیا مانع خرید شرکت سازنده کال آو دیوتی توسط مایکروسافت

بریتانیا، قرارداد ۷۰ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن را مسدود کرد.

بریتانیا مانع خرید شرکت سازنده کال آو دیوتی توسط مایکروسافت

به گزارش مملکت آنلاین، در اتفاقی غیرمنتظره، سازمان رقابت و بازار و بریتانیا (CMA) اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد منعقد شود.

بریتانیا می‌گوید در ماه‌های اخیر سه میلیون سند مرتبط‌به مایکروسافت و اکتیویژن و بیش‌از ۲٬۱۰۰ ایمیل را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که قرارداد موردبحث ممکن است «آینده‌ی بازار بازی‌های ابری را که با سرعت در حال رشد است تغییر دهد و باعث کاهش نوآوری و انتخاب کمتر برای گیمرهای بریتانیایی شود.»

 تصمیم نهایی بریتانیا ضربه‌ی مهلکی به آرزوهای بزرگ مایکروسافت در بستن قرارداد اکتیویژن می‌زند. سازمان رقابت و بازار بریتانیا می‌گوید مایکروسافت جایگاه قدرتمندی در بازار خدمات گیمینگ ابری دارد و شواهد نشان می‌دهند «انحصاری‌کردن بازی‌های اکتیویژن برای سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس» از لحاظ تجاری برای مایکروسافت مزیت‌بخش است.

 به گفته‌ی سازمان رقابت و بازار بریتانیا، مایکروسافت حدودا ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازار جهانی گیمینگ ابری را در اختیار دارد. بریتانیا می‌گوید در اختیار گرفتن کنترل بازی‌های بزرگی نظیر Call of Duty و Overwatch و World of Warcraft باعث می‌شود قدرت مایکروسافت در صنعت بازی بیش از حد افزایش پیدا کند.

 مایکروسافت در بیانیه‌ای که برای ورج ارسال کرده است می‌گوید به تصمیم سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعتراض می‌کند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، از «تعهد کامل» این شرکت به قرارداد اکتیویژن خبر می‌دهد. اسمیت می‌گوید تصمیم نهایی بریتانیا منعکس‌کننده‌ی «فهم ناقص» بازار بازی‌های ابری است.

 مایکروسافت برای بستن قرارداد اکتیویژن افزون‌بر بریتانیا باید نظر نهادهای رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا را نیز جلب کند. گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند این قرارداد توسط اروپا تأیید خواهد شد.

 در پی انتشار بیانیه‌ی بریتانیا، ارزش سهام اکتیویژن حدودا ۱۰ درصد افت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر