جنگ بازی بین ابر قدرت ها:

سقوط شدید سهام سونی / دلیل: انتشار خبر خرید کمپانی بازی‌سازی توسط مایکروسافت

خبر معامله هفتاد میلیارد دلاری مایکروسافت با کمپانی بازی سازی اکتیویژن بلیزارد باعث سقوط سهام سونی ژاپن شد.

سقوط شدید سهام سونی / دلیل: انتشار خبر خرید کمپانی بازی‌سازی توسط مایکروسافت

به گزارش مملکت آنلاین، پس از اینکه شرکت مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد شرکت عظیم بازی‌های کامپیوتری اکتیویژن بلیزارد را بخرد، سهام سونی، غول فناوری ژاپن در بازار توکیو سقوط کرد.

این معامله به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار است که بزرگترین خرید مایکروسافت و بزرگترین معامله در تاریخ بازی‌ها کامپیوتری و دیجیتالی خواهد بود.

این خرید شامل امتیاز انحصاری بازی‌های محبوبی هم خواهد بود که شرکت آمریکایی اکتیویژن بلیزارد صاحب آنهاست، ازجمله ندای وظیفه، دنیای وارکرافت (هنر جنگ)، اُوِرواچ.

این معامله گام بزرگی برای برند بازی اِکس‌باکس مایکروسافت در رقابت با پلی‌استیشن سونی خواهد بود.

یک سال پیشتر، مایکروسافت شرکت بازی پرنفوذ بِتِسدا ‌گِیم را هم به مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار خرید.

خرید شرکت مشکل‌دار ولی موفق اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت را پس از تِنسِنت چین و سونی به سومین شرکت بزرگ بازی در جهان از نظر درآمد تبدیل می‌کند، و تحول بزرگی را برای این صنعت رقم می‌زند.

مایکروسافت گفته است که معامله اکتیویژن بلیزارد به رشد تجارت بازی‌های این شرکت در پلتفرم‌های مختلف، ازجمله موبایل و کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها کمک می‌کند، همچنین اجزای سازنده متاورس را هم فراهم می‌کند.

مایکروسافت در حالی خرید اکتیویژن بلیزارد را انجام می‌دهد که به شدت در حال گسترش سرویس اشتراک گِیم پَس خود است

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، در مصاحبه‌ای گفت "ما به شدت روی محتوای و گروه‌ها و فضای کلاود (رایانش ابری) در سطح جهانی سرمایه گذاری می‌کنیم تا عصر جدیدی از بازی‌ها را آغاز کنیم، به طوری که بازیکنان و سازندگان بازی را در اولویت قرار می‌دهد و بازی را ایمن و فراگیر و قابل دسترسی برای همه می‌کند".

در دنیای تجارت بازی‌ها و رقابت برای کسب محبوبیت بین گیمرها (بازی‌بازها)، پلی‌استیشن ۵ سونی به طور گسترده‌ای از نسل چهارم مدل‌های اِکس‌باکس مایکروسافت جلوتر است.

در سال‌های اخیر، سونی شبکه استودیوهای بازی‌های ساخت خود را تقویت کرده و یک سری از قرادادهای امتیاز انحصاری موفقیت‌آمیزی را ارائه کرده است، ازجمله امتیاز بازی مرد عنکبوتی، که رقیب آمریکایی خود را در رقابت به تقلا انداخته است.

این شرکت ژاپنی همچنین در فناوری مرتبط با واقعیت مجازی (وی‌آر) پیشگام است و این ماه جزئیاتی از گوشی (هدفون) نسل بعدی خود را به نمایش گذاشت.

با این حال، سونی در این حوزه با رقابت سختی از طرف رقبای غیرسنتی خود مانند متاپلتفرم‌های مالک فیسبوک مواجه است، که سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه متاورس خود انجام می‌دهد.

سهام گروه سونی، امروز چهارشنبه ۱۹ ژانویه، در توکیو ۱۲.۸ درصد کاهش یافت، که منجر به کاهش ۲.۸ درصدی شاخص نیکی ۲۲۵، از شاخص‌های بازار سهام توکیو، شد.

انتهای پیام/

منبع: بی بی سی

ارسال نظر