پیش‌بینی تردد روزانه ۲.۶ میلون خودرو در تعطیلات عید فطر

پیش‌بینی‌ها از حداکثر متوسط روزانه ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار تردد بین استانی در محورهای مواصلاتی کشور در ایام تعطیلات عید فطر خبر می‌دهد.

پیش‌بینی تردد روزانه ۲.۶ میلون خودرو در تعطیلات عید فطر

به گزارش مملکت آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، «محمد تیموری» معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مبنی بر حداکثر متوسط روزانه ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار تردد بین استانی، در روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) بیشترین حجم تردد در محورهای مواصلاتی را شاهد خواهیم بود و اوج ترددهای بازگشتی در روز ۲۴ فروردین خواهد بود.

به گفته وی، بر پایه پیش‌بینی‌ها، استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، اصفهان، فارس، مرکزی، قم و خراسان رضوی بیشترین جاذبه سفرها را دارند.

تیموری با اشاره به تخلیه ۳۸۸ هزار وسیله نقلیه در استان تهران‌های و البرز، خاطرنشان‌کرد: انباشت ۱۲۵ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه‌کرد: انتظار می‌رود در مسیر کرج- چالوس از ساعت ۱۴ تا ۲۰ روز ۲۱ فروردین و از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روز ۲۲ فروردین در محدوده «شهرستانک» تا «هزارچم» شاهد ترافیک سنگین و راه‌بندان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری ادامه‌داد: از ساعت ۱۴ تا ۲۰ روز ۲۴ فروردین و ۱۱ تا ۲۰ روز ۲۵ فروردین، در مسیر چالوس- کرج و در محدوده مرزن‌آباد و شهرستانک ترافیک سنگین و راه‌بندان رخ خواهد داد و باید تمهیدات لازم از جمله یک‌طرفه کردن مسیرها و ترغیب مسافران به توزیع سفرها در ساعات غیر اوج ترافیک اتخاذ شود.

تیموری تصریح‌کرد: در محور هراز و در مسیر رودهن- آمل، طی ساعات ۱۶ تا ۲۰ روز ۲۱ فروردین و همچنین در فاصله ساعات ۱۱ تا ۱۷ روز ۲۲ فروردین، از محدوده «پلور» تا «بایجان» ترافیک سنگین و راه‌بندان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان‌داشت: در مسیر آمل- رودهن نیز ترافیک نیمه سنگین و سنگین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز ۲۴ فروردین و از ساعت ۱۱ تا ۱۷ روز ۲۵ فروردین‌ماه، از محدوده بایجان تا پلور پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول با اشاره به پیش‌بینی ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه - قائم‌شهر در فاصله ساعات ۱۷ تا ۲۰ روز ۲۱ فروردین در محدوده زیرآب و شیرگاه، گفت: در مسیر برگشت محور قائم‌شهر- فیروزکوه (محدوده ورسک) از ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز ۲۴ فروردین ترافیک نیمه سنگین رخ خواهد داد.

به گفته تیموری، پیش‌بینی‌ها از ایجاد ترافیک سنگین و راه‌بندان در مسیر آزادراه رشت- قزوین در مقطع سراوان طی ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز ۲۲ فروردین و همچنین ساعات ۱۵ تا ۲۰ روز ۲۳ فروردین حکایت دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: در مسیر آزادراه قزوین - رشت نیز در روز ۲۴ فروردین، از ساعت ۱۴ تا ۲۰ تردد سنگین و راهبندان در مقطع رودبار رخ خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی ترافیک سنگین و راه‌بندان در مسیر رفت آزادراه تهران- کرج از ساعت ۱۷ تا ۲۱ روز ۲۱ فروردین، عنوان‌کرد: همچنین پیش‌بینی‌ها از ترافیک سنگین خودروها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در محدوده پل «کلاک» تا پایانه «شهید کلانتری» در ۲۲ فروردین حکایت دارد.

به گفته تیموری، ترافیک سنگین از ساعت ۱۷ تا ۲۱ روز ۲۴ فروردین و تردد سنگین خودروها و راه‌بندان طی ساعات ۶ تا هشت در روز ۲۵ فروردین در محدوده پل حصارک تا پل کلاک پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر