وزیر راه، ۱۹ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح کرد

۱۸۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۹هزار میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی،رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مسئولین استان اردبیل به بهره برداری رسید.

وزیر راه، ۱۹ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح کرد

به گزارش مملکت آنلاین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از۱۸۲پروژه راهداری استان اردبیل گفت: امروز اتفاقات خوبی در استان اردبیل رخ داد، پروژه هایی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه های دیگری در مناطق مختلف استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از مطالبات و خواسته های اصلی مردم از دولت است، گفت: ما هم مثل دولت قبل می توانستیم بگوییم مسکن ربطی به ما ندارد همانطور که گفته شد اما دولت سیزدهم این کار را نکرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رئیس جمهور سختی کار مسکن را می دانست و من هم در یک سال اخیر سختی کار مسکن را با عمق وجود لمس کردم.

بذرپاش اضافه کرد: اگر می خواهید سختی کار ساخت مسکن را ببینید به تعاونی های مسکن نگاه کنید که با چه مشکلاتی مواجه هستند و کارشان به سرانجام نرسیده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کار مسکن ساده نیست و مشکلات زیادی دارد اما الحمدلله موتور تولید مسکن در کشور به راه افتاده است به طوری که در حال حاضر عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۳۰هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

بذرپاش یادآور شد: در استان اردبیل مجموعه شهرک شهید سلیمانی اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد اما با توجه به فصل سرما کار از تیرماه شروع شد و امروز شاهد هستیم که ۱۰هزار واحد در این شهرک در دست اجراست و این پروژه رشد خوبی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی مشکلات راه آهن اردبیل گفت: درباره پروژه راه آهن اردبیل تصمیمات خوبی گرفته شد و به فضل خدا استان اردبیل هرچه سریع‌تر به شبکه ریای کشور متصل شود که اتفاق بزرگی در ارتقای زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

170833401

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همه تلاشمان را می کنیم تا در سفر بعدی رئیس جمهور به استان، راه آهن اردبیل به بهره برداری برسد و سوت قطار در اردبیل زده شود.

بذرپاش با اشاره به افتتاح گذرگاه مرزی جدید در شهرستان آستارا گفت: اگرچه این گذرگاه در استان گیلان قرار دارد با این وجود اردبیل یکی از شاهراه های اصلی این محور ترانزیتی و شبکه ترانزیت کشور است.

عضو کابینه سیزدهم در ادامه با اشاره به رشد ۴۰درصدی ترانزیت کشور گفت: گذرگاه آستارا در واقع پنجمین گذرگاه مرزی با جمهوری آذربایجان است و با این گذرگاه بار ترافیکی در این محور کاهش می یابد.

وی در ادامه گفت: تصمیمات خوبی در بخش مسکن اتخاذ شده و امروز موتور تولید مسکن در کشور روشن شده است و اگر نظام بانکی همراهی بیشتری کند خواهید دید هر هفته خبرهای خوبی تقدیم مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلاتی در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد که با توجه به گشایش هایی که حاصل شده، طی ماه‌های باقی مانده امسال و ماه‌های ابتدایی سال آینده حوزه راهسازی استان تحرک و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

بذرپاش با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر در حذف نقاط حادثه خیز گفت: در حوزه راه روستایی کارهای خوبی شده است اما امیدواریم با کمک وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی و با استفاده از ظرفیتهای مولد سازی، سال آینده سال به‌سازی راه‌های روستایی کشور باشد و سال متفاوتی برای کشور رقم بخورد.

170833400

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در این مراسم اظهار کرد: امروز آمار ترانزیت در کشور بیش از ۴۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این اتفاق نتیجه تلاش‌ها، نشست‌ها و پیگیری‌های مستمر از بالاترین سطح کشور بوده است.

داریوش امانی با اشاره با افتتاح گذرگاه جدید آستارا گفت:سال گذشته با وجود اینکه تعداد کامیون‌های عبوری از مرز ۲ کشور کمتر از امروز بود، نسبت به الان مشکلات بیشتری داشتیم اما با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا و دستور وی برای مکانیزه کردن پایانه های مرزی امروز پایانه های آستارا،بازرگان و بیله سوار مکانیزه شده و قرار است ۲۶ پایانه مرزی کشور به این سیستم وصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امسال با وجود افزایش تعداد کامیون‌های عبوری شاهد مشکلات کمتری در آستارا بودیم و با افتتاح این گذرگاه ظرف ۱۰روز آینده تعداد کامیون‌های منتظر از مرز کاهش خواهد یافت.

امانی با تقدیر از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۲هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح شد و امروز هم ۱۹هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲هزار میلیارد ریال آغاز می شود.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این آیین با اشاره به عقب ماندگی استان از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل گفت: با عنایت و توجه دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر در حوزه راهداری به اندازه هشت سال قبل کار شده است.

وی افزود: البته با توجه به عقب ماندگی‌های که بویژه در راههای روستایی داریم انتظارات هم زیاد است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم در این مراسم ضمن گرامیداشت ۹دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: امروز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل۱۸۲پروژه به بهره برداری رسید که از جمله این طرحها ساختمان مرکزی اداره کل با هشت هزار مترمربع بناست.

کلیم اله وثوقی افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی۶۲ پروژه به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال آغاز می شود که عمده ترین آن شامل آسفالت راه‌ها و خرید ماشین آلات راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها ۳۳۶کیلومتر اجرای روکش آسفالت راه‌های اصلی ، شریانی و روستایی استان از جمله مسیر اردبیل- سرچم با سه هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:علاوه بر این با پیگیری‌های مسوولان و نمایندگان استان ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با رقم ۷۳۰۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان راهداری استان اضافه خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: اردبیل جزو چهار استانی است که ماشین آلات راهداری آن نوسازی و تجهیز می شود.

وثوقی ادامه داد: طی ۲سال اخیر۳۲۳ کیلومتر راه اصلی در استان به‌سازی و ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان از ۵۲ به ۵۸ درصد افزایش یافته است که بالاتر از میانگین این کشوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر