تسلا بدلیل ناامنی در دریای سرخ تولیدش را در آلمان متوقف کرد

شرکت تسلا اعلام کرد به‌علت ناامنی در دریای سرخ، تولید خود را متوقف کرده است.

تسلا بدلیل ناامنی در دریای سرخ تولیدش را در آلمان متوقف کرد

به گزارش مملکت آنلاین، تسلا، سازنده خودروهای برقی، اعلام کرده است که بیشتر تولید در کارخانه‌اش در آلمان را به‌مدت دو هفته به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت دلیل این اقدام را کمبود قطعات به‌علت تاخیر در حمل‌ونقل ناشی از حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ عنوان کرده است.

این تعلیق چند ساعت پیش از آن صورت گرفت که آمریکا و بریتانیا در نخستین ساعت‌های روز جمعه اعلام کردند به‌دلیل تهدیدهای مکرر حوثی‌ها علیه کشتی‌ها، دست به حمله هوایی به یمن خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله‌های نظامی در دریای سرخ به تاخیرهایی منجر شده بود که باعث اختلال در زنجیره تامین قطعات شد. در نتیجه، تولید در تاسیسات جنوب شرقی برلین به‌استثنای چند بخش از کارخانه به حالت تعلیق درآمد. بر اساس این گزارش، فعالیت‌های این شرکت از ۱۲ فوریه به‌طور کامل از سر گرفته خواهد شد.

در همین حال، شرکت ولوو نیز روز جمعه اعلام کرد به‌دلیل تغییر مسیرهای حمل‌ونقل و تاخیر در تحویل قطعات، کارخانه‌اش را در شهر گنت بلژیک، از هفته آینده به‌مدت سه روز تعطیل می‌کند. در این کارخانه خودروهای نیمه شاسی (CUV) اکس سی۴۰ (XC40) و همچنین مدل برقی سی۴۰(C40) تولید می‌شود.

از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، شبه‌نظامیان حوثی‌ حمله به کشتی‌های تجاری و نظامی در دریای سرخ را افزایش داده‌اند تا به گفته خود، همبستگی‌شان را با فلسطینی‌های غزه اعلام کنند. در نتیجه، برخی از شرکت‌های کشتی‌رانی ترجیح داده‌اند از عبور از آبراه کانال سوئز امتناع کنند و برخی کشتی‌ها مجبور شده‌اند مسیرهای طولانی‌تری را بین اروپا و آسیا طی کنند.

شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به حوثی‌ها، اعلام کرد که در نخستین ساعت‌های روز جمعه، در حمله‌های هوایی سنگین آمریکا و بریتانیا، یک پایگاه هوایی، چند فرودگاه‌، و یک اردوگاه نظامی در یمن هدف قرار گرفته است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، این حمله‌ها را در تلافی حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ و اقدامی دفاعی خواند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین تصریح کرد که در صورت نیاز، از صدور دستور برای اقدام نظامی گسترده‌تر دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر