بیشتر تاکسی‌های تهران فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد

شهردار تهران از انعقاد قرارداد هزار دستگاه خودروی برقی خبر داد و گفت: ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند.

بیشتر تاکسی‌های تهران فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران از خودروهای برقی بازدید کردند.

زاکانی در این خصوص اظهار داشت: درخواست اول ما تامین ۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تامین تاکسی برقی بوده است.

وی با اشاره به جلسه با معاون وزیر نفت گفت: جدول تامین مالی را شهرداری آماده کرده و بحث شد که اصل خودروها مورد دقت باشند و ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را دریافت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: تامین خودروهای برقی را در مدت مدیدی دنبال می کنیم. در این خودروها هم آرامش و آسایش در بهره مندی وجود دارد و هم استفاده از آن ها صرفه جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: در تهران به سمت برقی سازی خودروها می رویم و امروز قرارداد یک هزار دستگاه خودرو منعقد شد. همچنین اکنون ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه وزیر صمت توجه ویژه ای به این موضوع دارد و جلسات ثابت هفتگی در این خصوص برگزار می شود، تاکید کرد: نتیجه جلسات این شد که خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود.

وی ادامه داد: امروز پنج خودرو و هفته قبل دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تسهیلات آشنا شویم و بر اساس آن دست به ارائه خدمت بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه کارخانجات داخلی یک طرف موضوع هستند و باید خودورها را ارائه می دهند تا تصمیم گیری کنیم، گفت: در حال حاضر خوردوها وارد و به هم پیوسته می شوند و بخشی از آن نیز بومی سازی و داخلی سازی شده اند.

وی تاکید کرد برای خرید با وزارت نفت، صمت و کشور جلساتی داشتیم تا تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر