فراخوان مرسدس بنز برای برخی مدل‌ها بدلیل مشکل سانروف

مشکل سانروف دوباره در برخی مدلهای مرسدس سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ دردسر ساز شد.

فراخوان مرسدس بنز برای برخی مدل‌ها بدلیل مشکل سانروف

به گزارش مملکت آنلاین، مالکین برخی مدلهای نسبتا قدیمی مرسدس مجهز به سانروف به دلیل بروز یک مشکل یا نقص فنی باید بیشتر مراقب باشند.

این خودروساز کمپین فراخوان مجددی را راه اندازی کرده است که اولین بار در سال ۲۰۱۷  از آن مطلع شده بود و بر اساس جدیدترین اخبار این نقص هنوز به طور کامل حل نشده است.

در  فراخوان جدید برخی از مدل‌های کلاس C، CLK، E-Class و CLS مرسدس را شامل شده است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ فروخته شده‌اند که بدلیل اتصال ضعیف و ناامن بین پانل سانروف شیشه‌ای و قاب سقف کشویی موجب بروز مشکل میشود.

بر اساس اسناد ثبت شده در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) نشان می دهد که مرسدس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از این نقص آگاه شده، زمانی که گزارش هایی مبنی بر پرواز یا بنوعی جداشدن سانروف از خودروها در بازارهای خارج از ایالات متحده دریافت کرد.

اما مرسدس جهت بررسی علت این مشکل یک شرکت مهندسی (خارج شرکتی) را مامور کرد تا علت این نقص را بیابد، اما گزارشهای آن نیز بی نتیجه بود.

در سال ۲۰۱۸، این شرکت سه مدل دست دوم را بازیابی و آنها را تجزیه و تحلیل کرد اما در دو خودرو هیچ نشانه ای از مشکل فوق مشاهده نشد، در حالی که در خودرو سوم این اتفاق باعث گردید‌

 با نگاهی به سوابق تولید، مرسدس متوجه شد که یونیت سقف کشویی با ایراد فوق بعداً در چرخه تولید ساخته شده ، و علت آن می تواند با کوتاه شدن زمان فیکس شدن عامل اتصال دهنده که شیشه را به مکانیزم کشویی متصل کرده، مرتبط باشد.

اما بدبختانه، در سال ۲۰۲۰، مرسدس نمونه‌های بیشتری از خرابی‌های سقف کشویی را در خودروهایش پیدا کرد که در طول زمان طولانی‌تری از خشک شدن ایجاد می‌شدند، اما حقیقت آنست که همچنان ریشه واقعی مشکل را پیدا نکرده بودند، و حنی این فراخوان به طور کامل نقص را برطرف نکرده بود.

تا سال ۲۰۲۲، تامین‌کننده اصلی سقف پانوراما و سانروف مرسدس بالاخره پاسخی برای این ایراد اعلام کرد که چرا فیکسینگ فوق دچار مشکل میشود.

و این تحقیقات نشان داد که تعدادی از عوامل در طول پروسه تولید سانروف ها (از جمله دما و رطوبت در تاسیسات تولید و هنگام تهویه پرایمر و تجهیز چرخ دستی ها در تولید) منجر به این مشکل شده است.

و بنابراین، مرسدس اکنون تعدادی از خودروهای تولید شده بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ از جمله سری CLS  را مجددا  فراخوان نموده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر