حرکت کشتی‌ها در کانال سوئز دوباره مختل شد / دلیل: به گل نشستن یک نفتکش

رسانه های مصری از به گل نشستن یک نفتکش در کانال سوئز خبر دادند و اعلام کردند که تردد کشتی ها در این آبراه دچار اختلال شده‌ است.

حرکت کشتی‌ها در کانال سوئز دوباره مختل شد / دلیل: به گل نشستن یک نفتکش

به گزارش مملکت آنلاین، پایگاه خبری «قاهره ۲۴» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع آگاه از به گل نشستن یک کشتی با پرچم سنگاپور در کانال سوئز خبر داد.  

این منابع به «قاهره ۲۴» گفتند که یک نفتکش به طول بیش از ۲۵۰ متر اکنون در عرض کانال سوئز به گل نشسته است.  

این منابع با اشاره به اینکه به گل نشستن این نفتکش منجر به توقف کامل حرکت دریایی در کانال سوئز شده است، اظهار داشتند که در پشت این نفتکش، کشتی‌های باری در منطقه بالای تونل «شهید احمد حمدی» متوقف شده اند.  

کار شناورسازی این نفتکش توسط سازمان کانال سوئز در حال انجام است تا حرکت حمل و نقل دریایی در این کانال دوباره برقرار شود.

شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع خبری مصر گزارش داد که پس از متوقف شدن حمل و نقل دریایی در کانال سوئز به دلیل به گل نشستن نفتکش، با شناور کردن این نفتکش تردد کشتی ها در این کانال از سر گرفته شد .

پیشتر کشتی کانتینربر Ever Given که متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen بوده و توسط شرکت تایوانی Evergreen Marine اداره می‌شود، ۲۳ مارس در کیلومتر ۱۵۱ کانال سوئز در مسیر چین به روتردام به گل نشست. طول این کشتی ۴۰۰ متر، عرض آن ۵۹ متر و ظرفیت حمل آن حدود ۲۲۴ هزار تن است.

در نتیجه این حادثه، تردد در یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی در جهان مسدود شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر