سیل، ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی سمیرم خسارت زد

فرماندار سمیرم گفت: شدت بارش‌ها سبب ایجاد سیل بزرگی شد، به‌طوری که ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت تنها به بخش کشاورزی سمیرم وارد شد.

سیل، ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی سمیرم خسارت زد

به گزارش مملکت آنلاین، مراد الیاس‌پور در گفت‌وگویی درباره خسارات سیل در شهرستان سمیرم، اظهار کرد: هنوز برآورد دقیقی از کل خسارت وارد شده ناشی از سیل انجام نشده، اما در بخش کشاورزی و شیلات، کشاورزان و باغداران خسارات زیادی را متحمل شده‌اند که این خسارت ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. در بخش شیلات خسارات سنگینی وارد شده به طوری که بسیاری از ماهی‌ها تلف شدند.

وی افزود: خسارت سیل به کانال‌های آبرسانی، مزارع و کشتزارها زیاد بود. سیل به منازل مسکونی نیز خساراتی وارد کرد به طوری که به ۲۰ خانه خسارت‌هایی وارد شد. معابر و خانه‌های یکی از روستاها نیز دچار آب‌گرفتگی شد.

فرماندار سمیرم گفت: بارندگی شدید و جاری شدن سیل به شبکه راه‌های شهرستان خساراتی وارد کرد، به‌طوری که برخی از این جاده‌ها مسدود شد. حتی رانش زمین و ریزش کوه نیز اتفاق افتاد. بسیاری از دام‌های روستائیان نیز در اثر سیل تلف شدند. مسیر نورآباد به گردنه بیژن رانش زمین و ریزش کوه رخ داد که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی این مسیر هستند.

الیاس‌پور تصریح کرد: چند روز قبل از آغاز بارندگی‌ها تمام مسیل‌ها و رودخانه‌ها پاکسازی شدند، اما شدت بارندگی موجبِ این خسارات شد. در شهر سمیرم مشکل خاصی به غیر از چند مورد آب‌گرفتگی نداشتیم و به طور میانگین ۲۸ میلیمتر بارندگی در این شهر رخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر