ده‌ها کشته و زخمی در تصادفات رانندگی عصر روز جمعه در نقاط مختلف کشور

در برخی تصادفات عصر جمعه کشور، ۵۲ نفر جان باخته یا مصدوم شدند.

ده‌ها کشته و زخمی در تصادفات رانندگی عصر روز جمعه در نقاط مختلف کشور

به گزارش مملکت آنلاین، آمار تصادفات عصر روز جمعه در کشور همراه با تلفات زیادی بود.

۱۵ کشته و زخمی در تصادفات جنوب استان کرمان

جواد افشارنتش سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بر اثر برخورد زنجیره‌ای کامیونت، خودروی سواری و وانت در محور جیرفت- بلوک در جنوب کرمان سه نفر جان خود را از دست دادند و ٢ نفر نیز مصدوم شدند. 

افشارمنش اظهار کرد: این تصادف در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه جمعه و در حوالی کریم آباد سفلی رخ داد که طی آن یک کامیونت، یک وانت پیکان و یک خودروی سواری سمند با یکدیگر برخورد کردند.

وی ادامه داد: به دلیل شدت حادثه سه نفر در دم فوت کردند و یک مصدوم این حادثه توسط آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان منتقل و مصدوم دیگر درمان سرپایی شد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین خبر از ٢ حادثه تصادف دیگر در روز جمعه داد و افزود: در یکی دیگر از تصادفات روز جمعه ساعت ۱۶ در محور دلفارد (جیرفت- کرمان) حوالی درمانگاه در اثر برخورد رخ به رخ ٢ خودروی سواری پراید و پژو، پنج نفر مصدوم شدند که چهار نفر از مصدومان این حادثه توسط ٢ آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان منتقل شدند.

افشارمنش اضافه کرد: در حادثه سوم با فاصله ١٠ دقیقه از حادثه قبل در محور منوجان- سرراس تصادف دیگری رخ داد که آن هم پنج مصدوم برجا گذاشت.

وی بیان کرد: مصدومان توسط آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان امام حسین منوجان منتقل شدند.

سرپرست اورژانش پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در مجموع حوادث جاده ای بعدازظهر جمعه در محورهای جنوب کرمان ۱۲ مصدوم و سه فوتی بر جای گذاشت.

۷ مصدوم در جاده قدیم قم - تهران

عزت‌الله بهزادی نیا رییس مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت:‌ برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری در جاده قدیم- قم تهران هفت مصدوم برجای گذاشت.

بهزادی‌نیا افزود :در این حادثه که ساعت ۱۸:۲۹ دقیقه به اورژانس ۱۱۵ استان قم اعلام شد بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری پراید در محور قدیم قم -تهران قبل از ورودی شهرک صنعتی شکوهیه هفت نفر مصدوم شدند.

وی گفت:‌مصدومان ای حادثه با سه دستگاه آمبولانس پی از اقدامات اولیه درمانی در محل حادثه به یکی از بیمارستان‌های قم منتقل شدند.

۲۶ کشته و زخمی در تصادفات استان آذربایجان‌غربی

حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در محور ارومیه به سلماس (سه راهی روستای امام کندی) سواری پژو ۴۰۵ و پراید باهم برخورد کردند و سواری پژو از جاده منحرف و واژگون شد که ۹ نفر مصدوم و توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات قوشچی هلال احمر ارومیه، اقدامات پیش بیمارستانی، و رهاسازی، مصدومین به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

photo_2023-12-29_23-37-38

وی ادامه داد:  ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه نیز در محور تکاب به شاهین دژ خودروی وانت بار از جاده منحرف و واژگون شد و یک مصدوم حادثه به مراکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعت ۱۹:۴۰ نیز در محور خوی به ایواوغلی، واژگونی یک دستگاه خودروی پژو روا گزارش شد که ۲ مصدوم حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

.محبوبی اضافه کرد: ساعت۲۱:۳۷ هم در محور پیرانشهر به نقده نرسیده روستای قارنا، پژو پارس و وانت تویوتا باهم برخورد و ۴ مصدوم حادثه به مرکز درمانی انتقال یافتند.

فرزین رضازاده رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت: در پی تصادف شاخ به شاخ پراید و پاترول در کفی راژان،  ۲ نفر جان باختند و هشت نفر نیز مصدوم شدند.

photo_2023-12-29_23-22-00 (2)

۴ مصدوم در تصادف استان کرمانشاه

غلامرضا رضایی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: بر اثر برخورد خودروهای ال۹۰ و پراید در محور کرمانشاه_روانسر چهار نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

 رضایی جمعه اظهارکرد: ساعت ۲۰:۵۱ شامگاه جمعه حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری در محور کرمانشاه-روانسر به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره هفت با ۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران با حضور در محل حادثه ضمن ایمن سازی محل یک نفر از مصدومین حادثه را که درون خودرو پراید محبوس شده بود با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی به بیرون از خودرو منتقل کرده و جهت اعزام به مرکز درمانی تحویل پرسنل اورژانس دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: در این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند، علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر