ماجرای مرگ ۶ کودک در شهرکرد

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بیانیه ای با اشاره به علت مرگ ۶ کودک اعلام کرد: این دانشگاه در صورت احراز هر گونه قصور یا تخلف از سوی هر مدیر یا مسوول بدون هیچ گونه اغماضی طبق قوانین و مقررات با فرد خاطی احتمالی برخورد قاطع می کند.

ماجرای مرگ ۶ کودک در شهرکرد

به گزارش مملکت آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شامگاه چهارشنبه در اطلاعیه‌ای که در خصوص فوت ۶ نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد منتشر کرد توضیح داد: این دانشگاه علاوه بر اینکه تمام بررسی‌ها و اقدامات لازم را از همان ابتدای فوت نوزادان آغاز و پرونده‌های مربوط را در اختیار پزشکی قانونی قرار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: پس از گزارش فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر شهرکرد، پرونده این نوزادان به صورت همه جانبه بررسی شد و علت دقیق فوت ‌آن‌ها که سه نفر این نوزادان نارس و سه نفر دیگر حین تولد دچار ایست قلبی تنفسی شده‌اند، از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در تمام بیمارستان‌های دنیا ویژه بستری نوزادانی است که پیش از موعود مقرر و به صورت نارس به دنیا می‌آیند.

در این اطلاعیه آمده است: نوزادانی که به علت کمبود وزن، نارسایی تنفسی، نواقص و ضعف سیستم ایمنی به عنوان مؤلفه‌های خطر، شانس کمتری برای زنده ماندن دارند و درصد مرگ و میر بالاتری در این نوزادان دیده می‌شود؛ مساله‌ای که به کرات در بیمارستان‌های مختلف دنیا رخ می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه این اطلاعیه تاکیدکرد: نجات و یا مرگ و میر بیماران در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های مختلف کشور روندی است که کمیته‌های علمی و مدیران بهداشتی درمانی بیمارستان‌ها بر آن نظارت مستمر و کامل دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر