از بین رفتن ۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک بدلیل آتش سوزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش‌سوزی در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک و آسیب بیش از یک هزار درخت نخل خبر داد.

از بین رفتن ۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک بدلیل آتش سوزی

به گزارش مملکت آنلاین، منصور شیشه‌فروش با ابراز تأسف از اینکه در اثر حریق به نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک، بیش از یک هزار درخت نخل آسیب دیده است، اظهار کرد: در حال حاضر علت حادثه در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به وسعت شهرستان و بعد مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی برای کنترل حریق نیاز به تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی برای روستاهای منطقه بسیار حائز اهمیت است و باید اعتبارات ملی برای تأمین ماشین‌آلات امدادی مورد نیاز برای مراکز دهستان‌ها و شهرداری‌های منطقه به استان تخصیص پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش دما، وزش بادهای فصلی، خشکی اشجار و مزارع ناشی از کم‌آبی و نیز خطاهای انسانی از دلایل وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی، مراتع و اشجار در سطح استان است، گفت: در تابستان و بهار وقوع حریق افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حوادث حریق در سال گذشته، اظهار کرد: با وقوع هشت مورد حریق در مراتع و پوشش‌های جنگلی در مناطق غرب و جنوب استان به ۱۰ هکتار از مراتع آسیب وارد شده است.

شیشه‌فروش افزود: نیاز استان به بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش از اولویت‌ها محسوب می‌شود که لازم است سازمان منابع طبیعی کشور به منظور تجهیز استان اصفهان به بالگرد و تأمین اعتبار برای تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی استان مساعدت کند.

وی خاطرنشان کرد: حریق در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک با حضور تیم‌های آتش‌نشانی شهرهای منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود شهرستان اطفا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر