مهار آتش سوزی پاساژی در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نیروهای امدادی حریق در پاساژ افتخار را اطفا کردند، اما پس از حریق دو دود (دودشدید) ایجاد شده بود که عوامل آتش‌نشانی، خروج دود را انجام دادند.

مهار آتش سوزی پاساژی در اصفهان

به گزارش مملکت آنلاین،  منصور شیشه‌فروش با اشاره به آتش‌سوزی پاساژ افتخار اصفهان، اظهار کرد: در ساعت ۱۶ و ۲۷ دقیقه بعد از ظهر امروز ۲۸ اسفندماه، طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه  ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان، گزارشی مبنی بر یک مورد حریق در انبار کفش واقع در پاساژ افتخار چهارباغ عباسی دریافت شد که بلافاصله نیروهای امدادی آتش‌نشان از ایستگاه‌های ۲۷، ۱۴، ۳ و ۱ به محل حادثه اعزام شدند. 

وی با اعلام اینکه این آتش‌سوزی در طبقه زیر زمین پاساژ افتخار بود، افزود: در اثر ضایعات کارتن‌های کفش در کنار یک کفش فروشی حریقی رخ داده بود، سپس این حریق را اطفا کردند، اما پس از حریق دو دود (دودشدید) ایجاد شده بود که عوامل آتش‌نشانی خروج دود را انجام دادند و پرونده حادثه به ارزیابی ایمنی ارسال شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اعلام کردیم که تمام واحدهای صنفی باید سیستم‌های رعایت اصول ایمنی را در برابر حریق و حوادث را دارا باشند، گفت: سیستم‌های اطفای حریق باید در مجتمع‌های تجاری نصب شود و سیستم‌های اعلام و اعلان ورودی و خروجی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نیروهای امدادی بتوانند در مواقع اظطرار در محل حادثه حضور پیدا کنند. 

وی خطاب به واحدهای تجاری، هشدار داد: امسال تیم کارگروه شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث، یکی از برنامه‌های خودشان را بازدید از مجتمع‌های تجاری قرار دادند و به تمام مجتمع‌های تجاری چک لیستی را ابلاغ کردند که باید از نظر اعلام و اطفاء حریق استانداردهای لازم را رعایت کنند. 

شیشه‌فروش با یادآوری حادثه حریق پاساژ آزادی، تصریح کرد: هنوز از یاد نبرده‌ایم که در بهمن‌ماه حادثه حریق در پاساژ آزادی اتفاق افتاد، که بر اثر آتش‌سوزی در یکی از بلوک‌هابه ۲۵ مغازه آسیب وارد شد. پس از کارشناسی‌های تیم ارزیابی یکی بلوک‌ها بسته شد و سه واحد دیگر با رعایت اصول ایمنی مشغول به فعالیت هستند. مشابه موارد این چنینی را زیاد مشاهده کردیم، بنابراین مدیریت بحران اعلام می‌کند که واحدهای تجاری با نظارت اتاق اصناف و آتش نشانی ملزم به رعایت اصول ایمنی هستند و اگر موردی پیش آمد سریعا به واحد امدادی ۱۲۵ اطلاع داده بدهند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر