۱۲۹ کشته در سیل روآندا

هفته گذشته پس از وقوع سیل بر اثر طغیان یک رودخانه در اوگاندا دست‌کم سه نفر کشته شدند و سیل ناشی از باران‌های سنگین در رواندا حداقل ۱۲۹ کشته برجای گذاشت.

۱۲۹ کشته در سیل روآندا

به گزارش مملکت آنلاین، باران‌های شدید باعث سیل در غرب و شمال رواندا شد و حداقل ۱۲۹ نفر را کشت. رسانه دولتی رواندا چهارشنبه، سوم مه (۱۳ اردیبهشت)، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان «همچنان در حال افزایش است».

روزنامه دولتی نیو تایمز در رواندا گزارش داد که «با توجه به آمار موجود از سال‌های اخیر، این آمار می‌تواند بالاترین تلفات ناشی از فاجعه در این کشور در کوتاه ترین مدت ثبت شده باشد». فرماندار استان غربی رواندا به خبرنگاران گفت: «پس از باران‌های سنگین سه‌شنبه‌شب و چهارشنبه صبح، جست‌وجو برای [یافتن و نجات] قربانیان در حال انجام است.»

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، طوفان‌های شدید که هفته گذشته آغاز شد، به سیل و رانش زمین انجامید و چندین خانه را در سراسر کشور ویران، و برخی از جاده‌ها را دسترس خارج کرد.

سازمان هواشناسی رواندا هشدار داده است که روزهای بارانی بیشتری در راه است. دولت رواندا از ساکنان نواحی نزدیک به تالاب‌ها و سایر مناطق آسیب‌پذیر خواسته است که نقل‌مکان کنند. احتمال رانش زمین در طول فصل بارانی، استان‌های غربی و شمالی رواندا و به ویژه کیگالی، پایتخت این کشور، را که بر روی تپه‌‌‌ احداث شده‌ است، آسیب‌پذیر می‌کند.

وزارت مدیریت اضطراری رواندا ماه گذشته گزارش داد که از ژانویه تا ۲۰ آوریل، بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی ۶۰ نفر را کشته، بیش از ۱۲۰۰ خانه را ویران کرده و به حدود ۲۰۰۰ هکتار زمین در سراسر رواندا آسیب رسانده است.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر