مسمومیت ۲۷ نفر به علت گاز در کرمان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت با اشاره به اینکه ۲ حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در بردسیر و شهربابک ۲۷ نفر مسموم به دنبال داشت، گفت: علت هر ۲ حادثه استفاده از زغال مشتعل در محیط بسته گزارش شده است.

مسمومیت ۲۷ نفر به علت گاز در کرمان

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سیدمحمد صابری افزود: در حادثه اول، سحرگاه امروز یکشنبه (۱۳ فروردین ماه)، ۱۹ نفر در روستای "مادون" از توابع شهرستان بردسیر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارش حادثه ۲ تیم فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شد و بعد از انجام اقدامات مناسب درمانی، ۱۰ فرد مسموم در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۹ نفر برای تکمیل اقدامات درمانی با حال عمومی مساعد به مرکز درمانی "لاله زار" منتقل شدند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد مسموم شده در این حادثه شامل سه کودک با رده سنی حدود ۲ الی هفت ساله، هشت مرد و هشت زن با رده سنی ۲۳ الی ۶۲ ساله هستند.

وی گفت: در حادثه دوم، صبح امروز هشت نفر در شهر "جوزم" از توابع شهرستان شهربابک دچار مسمومیت شدند که با دریافت گزارش حادثه، یک تیم فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: بعد از انجام اقدامات مناسب درمانی، چهار فرد مسموم در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و چهار نفر نیز برای تکمیل اقدامات درمانی با حال عمومی مساعد به بیمارستان ولیعصر(عج) شهربابک انتقال یافتند.

صابری بیان کرد: افراد مسموم شده در این حادثه شامل یک کودک هشت ساله، سه مرد و چهار زن با رده سنی ۱۶ الی ۵۴ ساله هستند.

وی بیان کرد: از علائم مسمومیت با گاز co سردرد(شایع‌ترین علامت)،سرگیجه و تهوع که در صورت ادامه و تماس بیشتر با گاز مونوکسیدکربن علائم شامل استفراغ، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما است که در نهایت درموارد شدید به مرگ منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر