گازگرفتگی، ۱۳ نفر را در تربت جام راهی بیمارستان کرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام از گازگرفتگی ۱۳ نفر در این شهرستان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد.

گازگرفتگی، ۱۳ نفر را در تربت جام راهی بیمارستان کرد

به گزارش مملکت آنلاین، محمد محمدی خاطرنشان کرد: از ۱۳ نفری که شب گذشته بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند سه تا چهار نفرشان در بیمارستان بستری شدند ولی تعداد آماری که بعضأ در فضای مجازی گفته شد، نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل برودت هوا و احتمال قطعی گاز بارها هشدارهایی در خصوص خطرات گازگرفتگی ناشی از روشن کردن گاز و پیک نیک به شهروندان داده شد ولی متأسفانه باز هم به دلیل بی‌توجهی به این اطلاع‌رسانی‌ها تعدادی دچار مسمومیت شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام عنوان کرد: شب گذشته حدود سه تا چهار نفر در بیمارستان بستری شدند و چند نفر دیگر هم که عوامل اورژانس برای امدادرسانی رفته بودند چون حالشان بهتر بود حاضر نشدند به بیمارستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیمارستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به بیماران را دارد و خدمات بستری در بخش یا اورژانس و مراقبت‌های ویژه ارائه می‌شود، به شهروندان توصیه نمود: ضمن رعایت نکات ایمنی در این روزهای سرد بسیار مراقب گازگرفتگی باشند.

محمدی تأکید کرد: به هیچ عنوان در محیط‌های سربسته، اجاق گاز، پیک نیک و دیگر وسایل گرمایشی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود روشن نکنند چون به شدت مستعد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر