۱۲ کشته و مصدوم در دو تصادف محورهای مواصلاتی اردبیل

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از وقوع دو فقره حادثه رانندگی در راه‌های استان طی دو روز اخیر خبر داد و گفت: در اثر این تصادفات، پنج نفر از هموطنان جان باخته و هفت نفر مصدوم شدند.

۱۲ کشته و مصدوم در دو تصادف محورهای مواصلاتی اردبیل

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ وحید علیپور با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز سه شنبه یک دستگاه خودرو سواری ساینا با یک دستگاه پژو تاکسی روا در کیلومتر ۸۰ جاده اردبیل- سرچم در محدوده سه راهی گنجگاه برخورد کردند که در اثر آن سه نفر از مسافران جان باختند و سه نفر مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل همچنین گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز هم بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه خودرو دنا در محور فرعی عنبرلو- محمودآباد در محدوده مغانسر شهرستان پارس آباد ۲ نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر از سرنشینان مصدوم شدند.

وی گفت: از شهروندان استان انتظار می‌رود در هنگام بروز حادثه، با اورژانس ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و در صورت بروز تصادف پیش از هر کاری خونسردی خود را حفظ کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند و در صورتی که مصدوم بیهوش شده و خطر آتش‌سوزی خودرو وجود نداشته باشد، بیمار را به هیچ وجه جابجا نکنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمزهای ناگهانی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری و فاصله طولی خودروی خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن خودداری از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی با آمادگی کامل رانندگی کرده و هر۲ ساعت، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

او تاکید کرد: تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند.

علیپور ادامه داد: امیدواریم با عمل به توصیه های پلیس و با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر