دانش‌آموزان ۴ شهر گلستان هم مسموم شدند

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گلستان از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز دختر در چهار شهرستان خبر داد و گفت: کلیه مراکز درمانی استان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آمادگی کامل هستند.

دانش‌آموزان ۴ شهر گلستان هم مسموم شدند

به گزارش مملکت آنلاین، محمدجواد مقسمی با بیان اینکه در هفته جاری مسمومیت دانش‌آموزان دختر در برخی مدارس چهار شهرستان استان گلستان رخ داد، اظهار کرد: تا این لحظه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان، علی‌آبادکتول و رامیان تأیید شده و هرگونه حادثه مشابه در سایر شهرها و مدارس تکذیب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش از ظهر امروز گزارش مسمومیت تعدادی دانش‌آموز و معلم از دو مدرسه در شهرستان‌های علی‌آبادکتول و رامیان  به مرکز اورژانس استان اعلام شد، ادامه داد: تعداد ۱۱ دانش آموز در شهرستان علی‌آبادکتول و ۲ دانش‌آموز و یک معلم در شهرستان رامیان با علائم مشابه دچار مسمومیت شدند که همه دانش‌آموزان علی‌آبادکتول به دلیل اینکه مشکل جسمی نداشتند پس از بهبودی مرخص شدند.

مقسمی از انتقال دانش‌آموزان و معلم شهرستان رامیان به مرکز اورژانس این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد لحظاتی پیش به مرکز منتقل شده و در حال درمان هستند.

وی به صدور اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت در این زمینه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید هموطنان با مطالعه اطلاعیه مذکور آگاهی خود را در این زمینه بیشتر کنند، گفت: در کل کشور هیچ مورد فوتی و یا عوارض ناشی از این مسمومیت‌های سریالی دیده نشده است.

مقسمی علائم مشابه گوارشی و تنفسی را از نتایج این بو، گاز یا هر نوع ماده دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بیشتر احساس سرگیجه، تهوع، استفراغ، گلودرد، دل درد، دل‌پیچه‌، تنگی‌نفس، آبریزش بینی و سرفه می‌کنند و قطعاً این نوع مسمومیت ها نمی‌تواند عوارض جدی ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در این شرایط به طور جدی از انتشار اخبار نادرست و پرداختن به شایعات جلوگیری شود، تصریح کرد: کلیه امکانات از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز اورژانس و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی در آمادگی کامل هستند و بیشترین خدمات به افراد در محل حادثه ارایه شده و مواردی که بیشتر نیاز به انتقال دارند منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر