روزنامه صداوسیما، جزئیات جدید از سرقت صندوق امانات بانک ملی را منتشر کرد

دو پسرخاله که طراح اصلی سرقت از صندوق امانات بانک‌ ملی شعبه دانشگاه تهران بودند بعد از گذشت ۷.۵ ماه از سرقت، تحویل پلیس ایران شدند. متهمان در این مدت تحت نظر پلیس ترکیه بودند.

روزنامه صداوسیما، جزئیات جدید از سرقت صندوق امانات بانک ملی را منتشر کرد

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه جام جم نوشت: «راز این سرقت بزرگ ساعت هشت صبح دوشنبه شانزدهم خرداد امسال وقتی فاش شد که مسئول بانک ملی شعبه ‌دانشگاه تهران و همکارانش به محل کارشان آمده و متوجه سرقت از بخش صندوق امانات شدند. با دستور علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، تحقیقات ماموران آغاز و معلوم شد محتویات ۱۶۸ صندوق امانات شامل طلا، سکه و دلار سرقت شده است.

دوربین‌ها و دزدگیر بانک از کار افتاده بود. رد سارقانی سابقه‌دار در این پرونده به‌ دست‌ آمد که در کمتر از یک هفته ۱۴ نفر در این رابطه بازداشت شدند اما دو پسرخاله که طراحان اصلی بودند به ترکیه گریختند.

سرانجام با گذشت ۷.۵ ماه از فرار دو پسرخاله، با پیگیری دادستانی تهران، دو روز پیش پلیس ترکیه متهمان را تحویل پلیس ایران داد و تحقیقات از این دو پسرخاله در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.  یکی از متهمان در جریان بازجویی‌های پلیسی گفت: «تیر سال گذشته همراه برادرم و دوست‌مان با حفر تونل از خانه متروکه‌ای در قائمشهر وارد یکی از شعبات بانک در این شهر شده و ۶۰۰ میلیون تومان سرقت کردیم اما خیلی زود بازداشت شدیم و هر کدام ۹ سال حبس گرفتیم و با وثیقه از زندان بیرون آمدیم. بعد از آن تصمیم به سرقت از صندوق امانات گرفته و ابتدا وارد بخش صندوق امانات بانک تجارت شدیم اما قفل‌ها باز نشد و ناکام ماندیم. بعد با جستجو در اینترنت، نحوه بازکردن در صندوق امانات را یاد گرفته و این بار به مخزن صندوق امانات بانک‌ ملی دستبرد زدیم. روز سرقت چهار نفر نقاب زده و از طریق ساختمان کناری بانک به رمپ خودرویی شعبه رفته، بعد وارد طبقه منفی یک شده و مرحله‌ به‌ مرحله، درهای آهنی را با هوابرش باز کردیم. ۱۲ ساعت داخل بخش صندوق امانات بودیم. قفل صندوق‌ها چسبی بود و به‌راحتی با یک ضربه چکش باز می‌شد.»

او ادامه داد: «بعد از سرقت، حدود ۳۰۰۰ دلار سرقتی برداشتیم. می‌خواستیم یک سفر ۱۰روزه به ترکیه برویم و بعد بازگردیم و اموال را تقسیم کنیم. دو ساعت قبل از افشای سرقت به ترکیه رفتیم و در آنجا بازداشت شدیم. مدتی در اختیار پلیس ترکیه بودیم تا اینکه ما را به ایران بازگرداندند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر