رکود مسکن به ترکیه رسید / کاهش ۲۵ درصدی خرید و فروش ملک در یک سال اخیر

به گزارش مملکت آنلاین، خرید و فروش مسکن در ترکیه همچنان بـه سیر نزولـی خـود ادامـه می دهد. بر اساس داده‌های جدید سازمان آمار ترکیه در ماه اکتبر، در کل ترکیه ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به فروش رسید. ایـن میـزان نسبت به ماه قبل ۹٫۴۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل نیـز ۲۵٫۳ درصد کاهش نشان می دهد.

در ماه اکتبر در استانبول ۱۵ هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی فروخته شده و این شهر با داشتن ۱۶٫۵ درصد فروش کل کشور، در مقام نخست فروش خانه است، پس از استانبول، شهر آنکارا با فروش ۸ هزار و ۱۳۶ خانه و با داشتن سهم ۷۸ درصدی در مقام دوم و انتالیا با سهم ۶،۳ درصدی و فروش ۶ هزار و ۳۲۳ خانه در مقام سوم قرار دارد.

فروش مسکن به اتباع خارجی در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه سال قبل اگرچه ۸،۸ درصد کاهش یافته و به ۵ هزار و ۳۷۷ رسیده است اما، سهم فروش مسکن به خارجی‌ها از کل فروش خانه ۵٫۲ درصد بوده است. البته کل فروش مسکن به اتباع خارجی در این ماه ۶،۴۹ درصد بیشتر از ماه گذشته است.

شهروندان روسیه که از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در فوریه صدرنشین خریدار خانه در ترکیه شده‌اند، همچنان صدرنشینی خود را با خرید ۲ هزار ۲۳ خانه حفظ کرده‌اند. بعد از اتباع روسیه شهروندان ایران قرار دارند که در ماه اکتبر ۴۹۸ خانه در این کشور خریداری کرده اند. عراقی‌ها با ۳۱۰ خانه خریداری شده در مقام سوم هستند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر