یک نروژی بعد از ۲۱ سال تحمل زندان، تبرئه شد

مرد نروژی پس از حدود ۲۱ سال تحمل زندان از اتهام تجاوز و قتل تبرئه شد .

یک نروژی بعد از ۲۱ سال تحمل زندان، تبرئه شد

به گزارش مملکت آنلاین، دادگاهی در نروژ روز گذشته مردی را که حدود ۲۱ سال پیش به اتهام تجاوز و قتل دو دختربچه بازداشت و روانه زندان شده بود، تبرئه کرد.

ویگو کریستیانسن که در همه مراحل بازجویی‌ها و دادگاه‌ها منکر قتل «استین سوفی سورسترونن» ۸ ساله و «لنا اسلگدال پاولسن» ۱۰ ساله بود در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به اتهام تجاوز و قتل به سنگین‌ترین مجازات در آن زمان یعنی ۲۱ سال زندان با امکان تمدید، محکوم شد.

جسد این دو دختر که برای شنا به دریاچه‌ای در منطقه‌ای جنگلی در جنوب نروژ رفته بودند در ماه مه ۲۰۰۰ پیدا شد.

بازگشایی پرونده قتل این دو دختر در سال گذشته مشخص کرد که تلفن ویگو کریستیانسن در زمان مورد ادعا با محل جنایت فاصله داشته است. به این ترتیب شهادت «یان هلگه اندرسن» که دوستش ویگو کریستیانسن را درگیر این پرونده کرده بود، بی اعتبار شد.

یورن سیگورد مارود، دادستان کل نروژ در یک نشست مطبوعاتی گفت: «این پرونده عواقب بسیار غم‌انگیزی داشت، به ویژه برای آقای کریستیانسن که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان گذراند و به همین دلیل بخش زیادی از زندگی خود را از دست داد و همینطور برای نزدیکان او.»

ویگو کریستیانسن که سال گذشته از زندان آزاد شد، اکنون ۴۳ ساله است. او می‌تواند بیش از ۳ میلیون یورو به عنوان غرامت از دولت نروژ مطالبه کند.

اینک پرونده یان هلگه اندرسن که او نیز به اتهام همکاری با آقای کریستیانسن به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود، به گفته دادستان نروژ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر