کمبود سوخت در یک سوم پمپ بنزین‌های فرانسه

وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد که کمبود سوخت در ۳۰ درصد از پمپ بنزین ها مشاهده می شود.

کمبود سوخت در یک سوم پمپ بنزین‌های فرانسه

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد که تقریبا ۳۰ درصد از پمپ بنزین ها در فرانسه روز یکشنبه با کمبود حداقل یک نوع سوخت مواجه هستند.

شبکه تلویزیونی BFMTV فرانسه نیز گزارش داد: حدود ۳۰ درصد از پمپ بنزین ها به دلیل مسدود شدن پالایشگاه های نفت به دلیل اعتصاب کارکنان توتال انرژی و اکسون موبیل با کمبود حداقل یک نوع سوخت (۲۹.۷ درصد) مواجه شدند.
اوایل روز یکشنبه، کارمندان شرکت های توتال انرژی و اکسون موبیل ادامه اعتصابات خود را اعلام کردند. پس از آن، مدیریت توتال انرژی اعلام کرد که آماده است یک ماه زودتر مذاکرات حقوق و دستمزد سالانه را "به شرط پایان قرنطینه انبارها و رضایت همه شرکای اجتماعی" برگزار کند.
از ۲۷ سپتامبر، اعتصاب کارکنان توتال انرژی در فرانسه ادامه یافته است که خواهان افزایش ۱۰ درصدی دستمزدها و همچنین شاخص‌ سازی دستمزدها برای سال ۲۰۲۲ با در نظر گرفتن تورم بالا است.
اتحادیه ها بعداً از تمدید نامحدود اعتصاب خبر دادند. این اعتصاب به ویژه بر بزرگترین پالایشگاه فرانسه در نزدیکی شهر لو هاور در نرماندی و همچنین پالایشگاه‌ های کمون‌ های فوزین و دونگه، پالایشگاه زیستی لا مد در کمون شاتونوف-لس-مارتیگ و نیز تاسیسات ذخیره سازی سوخت گرندپوی تأثیر گذاشت. یکی دیگر از دلایل کمبود سوخت در پمپ بنزین‌های توتال انرژی، تخفیف ۲۰ سنت به ازای هر لیتر بود که از ۱ سپتامبر تا ۱ نوامبر اعتبار داشت که این شرکت برای جلوگیری از مالیات بر سود مازاد ارائه کرد.
انتهای پیام/
منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر