برنده جایزه صلح نوبل: اوکراینی‌ها هرگز روسیه را نمی‌بخشند

خبرنگار روس برنده جایزه صلح نوبل گفت، اوکراین هرگز صلح یا الحاق بخش‌هایی از قلمروی خود به روسیه را نمی‌پذیرد.

برنده جایزه صلح نوبل: اوکراینی‌ها هرگز روسیه را نمی‌بخشند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری موراتف، روزنامه‌نگار روس و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ که سردبیر نوایا گازتا، یکی از آخرین خبرنامه‌های مستقل روسی است، گفت: اوکراین هرگز صلح یا الحاق بخش‌هایی از قلمروی خود را به روسیه نمی‌پذیرد.

وی افزود: اوکراین هرگز روسیه را نمی‌بخشد. فناوری مدرن، ترس و اضطراب جنگ را به همراه ویرانی‌های نبرد ماریوپول در جنوب اوکراین و ادعای جنایات جنگی علیه سربازان روسی در ایرپین و بوچا وارد خانه‌های مردم کرده است.

وی ادامه داد: شاید شما بخواهید اینها را ببخشید اما وقتی بار دیگر بر روی موتورهای جستجوگر کلیک می‌کنید به واژه‌های ایرپین، بوچا و ماریوپل برمی‌خورید. شما نمی‌توانید اینها را فراموش کنید. همه این جنایات، همه این تیراندازی‌ها و همه این جنگ برای همیشه به یاد می‌ماند.

موراتف همچنین ادامه داد: جنگ اوکراین یک شرم بزرگ ملی است که نه تنها باعث شد تا روسیه نیم قرن به عقب برگردد بلکه امید، عشق و اعتماد در آینده را هم در میان مردم روسیه از بین می‌برد. این جنگ اعتبار سرزمین گورباچف، آندری ساخاروف، فیزیکدان و مدافع حقوق بشر و همچنین یوری گاگارین، فضانورد شوروی را از بین برده است.

این روزنامه نگار روس افزود: ما دست کم با این جنگ نیم قرن به عقب برگشتیم. روسیه درس‌های گذشته شامل ضرورت پایان جنگ‌ها را فراموش کرده است. ما دیگر هیچ اعتقادی نداریم. روسیه و روس‌ها دیگر دوست داشتنی نیستند. عشق چیز بسیار مهمی برای سفر کردن، آموختن، ایمان آوردن به خدای خود، خواندن کتاب‌هایی بود که دوست دارید.

گورباچف که در غرب به عنوان مردی که به فروریختن دیوار برلین و پایان جنگ سرد بدون خونریزی شهرت داشت ۳۰ اوت ۲۰۲۲ درگذشت؛ موراتف دوست او بود "متاسفانه ما اعتبار و اعتماد بین‌المللی خود را از دست دادیم و احیای آن دشوار است."

موراتف همچنین گفت: اگر شما به خیابان بروید و بپرسید "آیا به خرسون نیاز دارید؟" مردم شما را دیوانه می‌پندارند. "آنها می‌پرسند: چی؟ چرا درباره خرسون صحبت می‌کنید؟ من وام مسکن دارم خرسون دیگر چیست؟" برای ژئوپلیتیک‌ها با مغزهای ملتهب، پیروزی با الحاق سرزمین‌های خارجی همراه است.

اواسط سپتامبر ۲۰۲۲، دادگاه عالی روسیه آخرین مجوز رسانه‌ای نوایا گازتا را لغو کرد. این روزنامه دیگر به صورت کاغذی در روسیه منتشر نمی‌شود و یک نسخه آنلاین محدود و یک مجله دارد.

موراتف همچنین گفته که تمایلی برای ترک روسیه ندارد و افزود: من اینجا ۸۲ نفر کارمند دارم و در کنار آنها می‌مانم. ما اینجا داریم کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر