بحران خشکسالی راین، صنایع آلمان در آستانه تعطیلی!

فدراسیون صنایع آلمان در بیانیه‌ای کاهش مداوم سطح رودخانه راین را برای صنایع این کشور خطرناک ارزیابی و اعلام کرد در صورت ادامه این وضعیت ممکن است با خطر تعطیلی صنایع و بیکاری روبرو شویم.

بحران خشکسالی راین، صنایع آلمان در آستانه تعطیلی!

به گزارش مملکت آنلاین، فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در بیانیه‌ای هشدار داد به خاطر خشکسالی و کاهش سطح آب رودخانه راین بسیاری از تولیدکنندگان این کشور با مشکل جدی و حتی تعطیلی کامل روبرو هستند. به گفته این فدراسیون بسیاری از صنایع تولیدی آلمان با هزینه‌های بالای حمل و نقل مواجه شده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته سطح آب رودخانه راین در مناطق مرزی با کشور هلند چهار سانتی‌متر کاهش یافته و بسیاری از کشتی‌ها برای عبور و مرور دچار مشکل شده اند..

هولگر لوسچ معاون فدراسیون صنایع آلمان می‌گوید که کاهش سطح آب رودخانه همچنان در حال پیشرفت است و این ممکن است برای تضمین تولید صنایع خطرناک باشد.

وی گفت: انتقال کالاها از طریق رودخانه به خطوط راه آهن یا ترانزیت با کندی پیش می‌رود.

لوسچ گفت: در صورت ادامه این وضعیت ممکن است وضعیت مشاغل نیز دچار نا امنی شود و با موج عظیم بیکاری روبرو شویم.

هفته گذشته یک موسسه تحقیقاتی آلمانی تحت عنوان هیدرولوژی در گزارشی نسبت به کاهش سطح آب رودخانه راین در این کشور هشدار داده بود که علت اصلی آن افزایش دمای هوا در فصل تابستان و کاهش بارندگی در سال جاری عنوان شده است.

به گفته این موسسه در بعضی از نقاط رودخانه راین سطح آن تنها ۳۸ سانتی متر از بستر رودخانه فاصل دارد و به نظر کارشناسان این مسئله یک فاجعه زیست محیطی محسوب می‌شود.

تخمین زده می‌شود کاهش سطح آب تا ابتدای هفته آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: راشاتودی

ارسال نظر