آغاز برگزاری مراسم ادای احترام ملی ژاپنی‌ها به شینزو آبه از صبح امروز

با برگزاری مراسم ادای احترام ملی در توکیو، ژاپنی ها با شینزو آبه فقید وداع کردند.

آغاز برگزاری مراسم ادای احترام ملی ژاپنی‌ها به شینزو آبه از صبح امروز

به گزارش مملکت آنلاین، مراسم بزرگداشت و ادای احترام ملی به شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن روز سه‌شنبه ۱۲ ژوئیه در معبد بودایی «زوجوجی» در مرکز توکیو آغاز شد.

آبه ۶۷ ساله روز جمعه به هنگام سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر نارا در غرب ژاپن، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بنا به گزارش‌ها، تنها خانواده و دوستان نزدیک آقای آبه توانسته‌اند برای ادای احترام به او وارد معبد «زوجوجی» شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، پس از پایان مراسم معبد، جسد آقای آبه توسط خودرو به مرکز پایتخت ژاپن منتقل می‌شود تا شمار بیشتری از مردم به نخست‌وزیر ترور شده این کشور ادای احترام کنند. 

مسیر حرکت خودرروی حامل جسد آقای آبه به گونه‌ای انتخاب شده تا کاروان خاکسپاری از کنار بناهای دولتی مانند ساختمان‌های پارلمان و نخست‌وزیری عبور کند.

شینزو آبه در سال ۱۹۹۳ میلادی برای نخستین بار به عنوان منتخب مردم وارد پارلمان ژاپن شد. او همچنین از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۲۰ نخست‌وزیر ژاپن بود. 

او که در سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری از سمت نخست‌وزیری ژاپن کناره‌گیری کرده بود، روز جمعه توسط «تتسویا یاماگامی» ۴۱ ساله ترور شد.

به گزارش منابع خبری، شمار زیادی از مردم که لباس سیاه پوشیده‌اند در صفی طولانی در بیرون از معبد «زوجوجی» منتظر خروج خودروی حامل جسد آقای آبه هستند.

روز دوشنبه هم شماری از مردم ژاپن با وجود گرما در مراسم ادای احترام به آقای آبه در معبد «زوجوجی» شرکت کردند و یاد او را گرامی داشتند.

بسیاری از مقام‌های بلندپایه کشورهای مختلف جهان هم در روزهای گذشته با ابراز تأسف از ترور آقای آبه، نسبت به او ادای احترام کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۱ ژوئیه در سفری از پیش برنامه‌ریزی‌نشده وارد توکیو، پایتخت ژاپن شد تا درگذشت شینزو آبه را تسلیت گوید.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم با حضور در سفارت ژاپن در پاریس به آقای آبه ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر