اخباری از آخرین درگیری‌های یازدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین

یازدهمین روز درگیری روسیه و اوکراین آرام تر از روزهای قبل ادامه یافت.

اخباری از آخرین درگیری‌های یازدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین

به گزارش مملکت آنلاین، تنش بین روسیه و اوکراین ادامه دارد.

 روسیه حمله به صنایع تسلیحاتی اوکراین را اعلام کرد

 

دویچه وله نوشت: روسیه اعلام کرد حملات خود را به ساختمان صنایع تسلیحاتی اوکراین گسترش داده است.

ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «ارتش روسیه برای اجرای بخشی از وظیفه نظامی‌زدایی در اوکراین، مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین را با سلاح‌های بسیار دقیق مورد حمله قرار خواهد داد.»

وزارت دفاع روسیه اوکراین را متهم کرد که در اولین روز حمله روسیه به اوکراین، مقامات کی‌یف "آثار برنامه نظامی بیولوژیک" را سریع از بین برده‌اند.

مسکو با ارائه یک سری "مدارک" می‌گوید اوکراین با کمک مالی آمریکا در این مجمتع ویروس طاعون و وبا می‌ساخته است.

علاوه بر این سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که جت‌های جنگنده اوکراین به رومانی انتقال داده شده‌‌اند اما هیچ یک از این ادعاهای مقامات مسکو قابل تأیید و بررسی نیست.

مسکو تهدید کرد، در صورتی که کشورها اجازه دهند که هواپیماهای اوکراینی در فرودگاه‌های آن‌ها فرود بیایند تا سپس به نیروهای روسی حمله کنند، این اقدام را به معنای دخالت در این مناقشه نظامی قلمداد خواهند کرد.

شلیک مستقیم به تظاهرکنندگان اوکراینی توسط سربازان روس

بر اساس گزارش خبرگزاری اوکراینی اینترفکس، سربازان روس در مناطقی که در کنترل دارند، به روی تظاهرکنندگان اوکراینی تیراندازی کرده‌اند. در یک تظاهرات در شهر نووا کاخووکا واقع در جنوب کشور پنج نفر در اثر تیراندازی سربازان روس زخمی شده‌اند.

photo_2022-03-06_23-42-12

در این شهر حدود ۲۰۰۰ نفر علیه ورود نظامیان بیگانه به کشورشان دست به تظاهرات زده و به خیابان آمدند. تظاهرات‌های مشابه دیگری از چندین شهر دیگر گزارش می‌شود.

 زلنسکی: فرودگاه وینیژا تخریب شده است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ارتش روسیه را متهم کرد با حملات خود فرودگاه وینیژا واقع در مناطق غربی اوکراین را تخریب کرده است.

او در یک پیام ویدئویی در شبکه تلگرام گفت: «هم‌اکنون من را از تخریب حملات موشکی به وینیژا مطلع ساختند: هشت موشک".

زلنسکی افزود که وینیژا شهری آرام بوده و هیچ‌گاه و به هیچ شکلی خطری برای روسیه محسوب نمی‌شده و حال این فرودگاه کاملا تخریب شده است.

سازمان ملل: تاکنون ۳۶۴ غیرنظامی کشته شده‌اند

دویچه وله نوشت: بر اساس داده‌های کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، تا کنون در جنگ اوکراین ۳۶۴ نفر کشته و ۷۵۹ نفر زخمی شده‌اند. در میان قربانیان ۴۱ کودک بوده‌اند. اکثر قربانیان بر اثر سلاح‌های انفجاری با پهنای اثرگذاری وسیع، از جمله توپخانه‌ها و موشک‌ها کشته و یا مجروح شده‌اند.

این نهاد سازمان ملل می‌افزاید که رقم واقعی قربانیان بسیار بیش از این‌هاست. کمیساریای عالی تنها شمار کشته‌شدگان و مجروحانی که خود می‌تواند به طور موثق تأیید کند را انتشار داده است.

photo_2022-03-06_23-41-54

رهبر ارکستر "بولشوی تئاتر" مسکو از مقام خود کناره‌گیری کرد

دویچه وله نوشت: توگان سوخیف، رهبر ارشد ارکستر "بولشوی تئاتر" مسکو که از شهرت جهانی برخوردار است، به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

سوخیف با انتشار بیانیه‌ای هم‌چنین اعلام کرد از پست خود در مقام مدیر موسیقی ارکستر ملی اپرای "کاپیتول" در تولوز فرانسه استعفا کرد.

او در این بیانیه گفته است، از آنجا که در مقابل "انتخابی دردناک" میان نوازندگان روسی و فرانسوی که دوست‌شان می‌دارد، قرار گرفته، تصمیم گرفته است از سرپرستی هر دو گروه موسیقی را کناره‌گیری کند.

نگرانی رهبران مولداوی از حمله روسیه به این کشور

بی بی سی نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با ناتالیا گاوریلیتا نخست‌وزیر و مائیا ساندو رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرده است.

به نظر می‌رسد مقامات مولداوی خواهان تضمین‌های قوی برای امنیت خود هستند. هفته گذشته، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، آنها درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را دادند.

اگرچه هیچ مدرک مشخصی دال بر حمله روسیه به مولداوی وجود ندارد، این ترس ریشه در تاریخ چند دهه گذشته دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر