رهبر حزب مخالف ترکیه از پرداخت قبض برق امتناع کرد!

رهبر حزب مخالف ترکیه عنوان کرد تا زمانی که رئیس‌جمهوری این کشور دستور افزایش قیمت‌ برق را لغو نکند، از پرداخت قبض برق خود خودداری خواهد کرد!

رهبر حزب مخالف ترکیه از پرداخت قبض برق امتناع کرد!

به گزارش مملکت آنلاین، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مخالف ترکیه با انتشار ویدیویی در توییتر گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه باید از تصمیم خود مبنی بر افزایش قیمت برق در شب ۳۱ دسامبر بازگردد.

وی ادامه اعلام کرد که تا وقتی اردوغان از تصمیم خود مبنی بر افزایش قیمت برق بازنگردد، وی از پرداخت قبض برق خود خودداری خواهد کرد.

وی در این ویدیو گفت: چرا قیمت برق سر به فلک کشیده است؟ چه کسی یک تکه نان خشک می‌خواهد؟ ما تنها به کمک یکدیگر می‌توانیم به این سرکوب پایان دهیم. در این زمان که برخی از زندگی غنی‌شان لذت می‌برند، میلیون‌ها نفر از مردم در تلاش هستند هزینه‌های سنگینی برای زندگی بپردازند.

شماری از شهروندان ترکیه در برخی استان‌ها به گران شدن برق اعتراض کرده‌اند. از اول ژانویه مبلغ قبض برق که اخیرا چند بار افزایش داشته تا ۱۲۵ درصد افزایش یافته است. روزنامه نزدیک به منتقدان نوشته "صاحبان مشاغل در آستانه فروپاشی روانی هستند". دولت هم قول داده که "به‌زودی" قیمت‌ها را پایین بیاورد.

قیمت انرژی در سال ۲۰۲۱ چند بار بالا رفت؛ اما از اول ژانویه ۲۰۲۲ هم بار دیگر تا ۱۲۵ درصد افزایش یافت.

اعتراض‌ها در حالی شکل گرفته که ترکیه شاهد نرخ بی‌سابقه تورم و کاهش ناگهانی ارزش لیره است و اعتراض‌هایی هم علیه افزایش ناکافی حقوق در سراسر کشور گزارش شده است.

رجب‌طیب اردوغان و ابراهیم کالین، سخنگوی دولت، گفته‌اند مقررات تازه‌ای تنظیم می‌شود تا قیمت‌ها کاهش یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر