تحریم پهپادهای ایرانی در کنگره آمریکا تصویب شد

تحریم هواپیماهای بدون سرنشین ایران در کنگره آمریکا به تصویب رسید.

تحریم پهپادهای ایرانی در کنگره آمریکا تصویب شد

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات آمریکایی ادعا می کنند ایران پشت حمله پهپادی علیه پایگاه نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه قرار داشته است.

کنگره ایالات متحده آمریکا در راستای جلوگیری از حملات پهپادی ایران به منافع این کشور در خاورمیانه، لایحه‌ای را با اجماع هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تصویب کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای دلایل تصویب این لایحه را چنین توصیف کرد: «همان‌طور که در ماه‌های اخیر دیده‌ایم، ایران و گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی همسو با ایران با حملات پهپادی خود در خاورمیانه، رفتارهای تهاجمی داشته‌اند و نیروهای آمریکایی، کشتی‌های تجاری، کشورهای متحد ما در منطقه و غیره، را مورد هدف قرار داده‌اند. کنگره ایالات متحده چنین فعالیتی را تحمل نخواهد کرد و دولت بایدن فعالانه به آن پرداخته است.»

در بخشی دیگر از این بیانیه با تأکید بر اینکه « تحریم‌های تسلیحات متعارف موجود علیه ایران، شامل هواپیماهای جنگی بدون سرنشین نیز می‌شود» آمده است: « این قانون به ما این امکان را می‌دهد تا به تهدیدی که ایران و  پهپاد تهاجمی ایران و نیروهای نیابتی آن علیه ایالات متحده و شرکای ما ایجاد می‌کند، پاسخ بهتری بدهیم»

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده که برای جلوگیری از تهیه و تولید پهپاد ایرانی تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر