اومیکرون بزودی اروپا را در خواهد نوردید / آلمان، قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب خواهدکرد

اومیکرون در چند ماه آینده مسئول بیش از نیمی از موارد ابتلا در اروپا خواهد بود  و آلمان در آغاز سال نو میلادی، قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب می‌کند.

اومیکرون بزودی اروپا را در خواهد نوردید / آلمان، قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب خواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، سازمان بهداشت عمومی اتحادیه اروپا اعلام کرد که سویه اومیکرون می‌تواند در چند ماه آینده مسئول بیش از نیمی از تمام ابتلاهای تازه به کووید-۱۹ باشد.

به گزارش رویترز، این برآورد بر یک مدل‌سازی ریاضی‌ متکی است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا انجام داده است.

ژان-فرانسوا دلفراسی، مشاور علمی دولت فرانسه، پنجشنبه، دوم دسامبر، گفت که تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۲، سویه اومیکرون جایگزین سویه دلتا خواهد شد.

هند دو مورد ابتلا به سویه اومیکرون شناسایی کرده است. با این حال دولت این کشور اعلام کرده است که برای تزریق عمومی دوز تقویتی واکسن، طرحی فوری در دستور کار ندارد.

موارد مبتلا به سویه اومیکرون در هند دو مرد ۴۶ ساله و ۶۶ ساله در ایالت کارناتاکا هندند که یکی از آن‌ها تبعه آفریقای جنوبی است.

شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در کره جنوبی هم در روز دوم دسامبر، رکورد تازه‌ای زد. مقام‌های این کشور به دلیل نگرانی از گسترش سویه اومیکرون، معافیت‌ از قرنطینه مسافران واکسینه‌ شده را برای دو هفته لغو کردند.

به دنبال اوج گیری دوباره کرونا با جهش اومیکردن، آلمان قصد دارد در آغاز سال نوی میلادی قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب کند.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر