اردوغان: با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

اردوغان در مجلس ملی آذربایجان سخنرانی و اعلام کرد: برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز نه تنها برای جمهوری آذربایجان، بلکه به نفع ارمنستان و تمامی کشورهای منطقه خواهد بود.

اردوغان: با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: معتقدیم که مسیر صلح پایدار از همکاری‌های ملت‌ها و دولت‌های منطقه بر پایه اعتماد متقابل می‌گذرد.

اردوغان اضافه کرد: امروز با تمام امکاناتمان در کنار آذربایجان هستیم. تمام جهان بداند که فردا نیز در کنار آن قرار خواهیم گرفت.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: کسانی که می‌خواهند تفاوت بین تمدن و توحش را ببینند، به قره‌باغ آمده و تفاوت بین این دو دوره را مشاهده کنند.

اردوغان اظهار کرد: کسانی که به ترکیه افترا می‌زنند باید به قفقاز و آذربایجان نگاه کنند. رفتار ترکیه در این منطقه نشانگر رویکرد کشورمان به مسائل مختلف است.

او تاکید کرد: مشتاق دیدن شوشا، پایتخت فرهنگی امسال آذربایجان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان ترک در سال آینده هستیم.

اردوغان اضافه کرد: ارمنی‌ها نیز از طریق خط ریلی گذرگاه‌ زنگه‌زور امکان دسترسی به مسکو و جهان را خواهند داشت. بدبن ترتیب از محاصره‌ای که خودشان ایجاد کرده‌اند، نجات می‌یابند.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: قره‌باغ منطقه‌ای است که برنامه کسانی که دنیا را صحنه آرزوهای سیاسی و اقتصادی خود می‌بینند نقش بر آب می‌شود.

اردوغان تصریح کرد: ارزش و ثروتی که کریدور زنگ‌زور برای منطقه به ارمغان آورده و نخجوان و باکو را به‌هم متصل می‌کند، توصیف ناپذیر است.

او گفت: همانطور که ارمنستان مشکلات خود را با آذربایجان حل می‌کند، ما نیز در جایگاه خود به عنوان ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر