اردوغان: پایان بحران سوریه نیازمند همکاری دولت آمریکا با ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت: دولت بایدن با ما همکاری کند و بحران سوریه را پایان دهد.

اردوغان: پایان بحران سوریه نیازمند همکاری دولت آمریکا با ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: من یقین دارم که غرب باور دارد که ترکیه صادقانه از برقراری صلح و ثبات در سوریه حمایت می کند.

اردوغان گفت: اقدامات جامعه بشری در سوریه مانند ترازویی برای سنجش صداقت ما در دوره ای که دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در جهان باب و مد شده خواهد بود

وی افزود: مردم ترکیه معتقد هستند که تاسیس یک نظام سیاسی دارای قابلیت و مشروعیت نمایندگی تمامی مردم سوریه به منظور ایجاد صلح و ثبات در این کشور ضروری است.

وی ادامه داد: غرب قبل از هر چیزی باید علیه گروه تروریستی ی.پ.گ که با همکاری رژیم (اسد) به مناطق امن حمله می‌کند جبه‌گیری کند

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که موضع ترکیه در قبال سوریه از آغاز جنگ این کشور تاکنون تغییر نیافته است.

اردوغان اضافه کرد:  مناطق امن ایجاد شده توسط نیروهای محلی و ترکیه، نشان دهنده تعهد ما به آینده همسایه‌مان (سوریه) است

وی افزود: ما تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که مطابق با خواسته‌های اساسی مردم سوریه و کرامت انسانی آنها نباشد را رد می‌کنیم. چرا که چنین گزینه‌هایی بحران را عمیق‌تر می‌کنند.

اردوغان گفت: دولت بایدن باید با ما همکاری کند و با پایبندی به وعده و تعهدات خود از دموکراسی حمایت کرده و بحران سوریه را پایان دهد

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: راه‌حل صلح آمیز و پایدار که در آن به تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی سوریه احترام گذاشته نشود، ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر