رایزنی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره موضوع هسته ای ایران

وزیر خارجه انگلیس می‌گوید که با همتای آمریکایی خود درباره موضوعات مختلف از جمله موضوع هسته‌ای ایران رایزنی کرده است.

به گزارش مملکت آنلاین، «دومینیک راب» و «آنتونی بلینکن»، وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره ایران رایزنی کردند.

«راب»، می‎گوید «تمرکز بر روی همکاری با دولت جدید آمریکاست؛ دیروز با آنتونی بلینکن درباره همکاری بر سر طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل برنامه ایران، مسائل دیگر و میانمار گفت وگو کردیم و این روند را ادامه خواهیم داد.»

اخیرا وزرای خارجه کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان نشست مشترکی را به صورت مجازی با وزیر خارجه آمریکا درباره برجام برگزار کردند.

در این نشست، «آنتونی بلینکن»، «دومینیک راب»، «ژان ایو لودریان» و «هایکو ماس»، درباره موضوعات مختلف و از جمله موضوع هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

  وزیر خارجه انگلیس در پی این نشست گفت «وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا با یکدیگر دیدار و بر محوریت همکاری‌های فرا آتلانتیکی در مواجهه با چالش‌های مشترکی که جهان با آن مواجه است از جمله امنیت، آب و هوا و بهداشت تاکید کردند.»

«راب» و «بلینکن»، پیش از این نیز طی یک تماس تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند؛ دو طرف در این تماس تلفنی همچنین درباره فرصت‌های همکاری‌های دو جانبه و تقویت روابط آمریکا و انگلیس نیز با یکدیگر به گفت وگو پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر