آمریکا پس از تمدید «استارت نو»؛

درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه با مسکو مذاکره می‌کنیم!

وزیر خارجه آمریکا با اعلام تمدید ۵ ساله پیمان «استارت نو» ادعا کرد: واشنگتن طی ۵ سال آینده درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه مذاکره خواهد کرد!

درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه با مسکو مذاکره می‌کنیم!

به گزارش مملکت آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه و هم زمان با اعلام وزارت خارجه روسیه مبنی بر تمدید پیمان «استارت نو» به مدت ۵ سال ادعا کرد: واشنگتن قصد دارد در مدت این ۵ سال گفتگوهایی پیرامون کنترل تمام سلاح های هسته ای روسیه را به انجام برساند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تمدید این پیمان تضمین می کند که ما محدودیت های قابل راستی آزمایی در خصوص موشک های بالستیک قاره پیما (ICBMs)، موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBMs) و بمب افکن های سنگین را تا ۵ فوریه سال ۲۰۲۶ داریم.

گفتنی است که دولت روسیه از مدت‌ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید کرده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تأخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور گفتگو بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال ۲۰۱۰ توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، رؤسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دو کشور به هزار و ۵۵۰ مورد محدود می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر