ژاپن، ورود مسافران را بخاطر کرونای جهش‌یافته ممنوع کرد

پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در ژاپن، این کشور تصمیم گرفت از ورود مسافران خارجی جلوگیری کند. مرزهای ژاپن تا پایان ژانویه بسته می‌مانند. اندونزی نیز فقط شهروندان خود را به این کشور راه می‌دهد.

ژاپن، ورود مسافران را بخاطر کرونای جهش‌یافته ممنوع کرد

به گزارش مملکت آنلاین،  دو کشور ژاپن و اندونزی برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا مرزهای خود را بر روی مسافران خارجی می‌بندند. اما تنها این کشورها نیستند که به خاطر نگران از گسترش ویروس جهش‌یافته کرونا دست به چنین اقدامی می‌زنند. عربستان سعودی نیز از هفته گذشته مرزهای خود را بسته است.

گفته می‌شود، ویروس جهش‌یافته کرونا که در بریتانیا شناسایی شده است، تا ۷۰ درصد مسر‌ی‌تر است. به همین دلیل اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از هفته گذشته تصمیم گرفتند رفت و آمد به بریتانیا را به طور موقت محدود کنند.

طبق گزارش وزارت بهداشت ژاپن تا کنون هشت مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در این کشور شناسایی شده است. به همین دلیل از روز پنجشنبه گذشته ۴ دی ماه (۲۴ دسامبر) ممنوعیت ورود موقت برای اتباع خارجی که اخیرا به بریتانیا و آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند اعمال شد. حال این ممنوعیت به مسافران از سایر کشورها نیز تعمیم داده شده و تا پایان ژانویه اعمال خواهد شد.

موج سوم کرونا در ژاپن

همه‌گیری کرونا در ژاپن تا کنون ابعادی مشابه ایالات متحده آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی نداشته است. ژاپن ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد. از زمان شیوع این اپیدمی، بیش از ۲۲۰ هزار نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده و حدود ۳۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان سپرده‌اند.

با این حال ژاپن نیز در حال حاضر با افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبرو است. روز شنبه ششم دی (۲۶ دسامبر) این کشور در طی ۲۴ ساعت با ۳۸۸۱ مورد جدید کرونا، بالاترین رقم را در ماه‌های اخیر ثبت کرد. یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن از مردم خواسته است پایان سال را مختصر و بدون مراسم همیشگی برگزار کنند، تا موج سوم کرونا نیز سپری شود.

منبع: دویچه وله

انتهای پیام/

ارسال نظر