ترامپ در نهایت بسته کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از حدود یک هفته تاخیر، بالاخره بسته کمک‌های مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کمک به کسانی که در اثر شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی رو به رو شده‌اند را امضا کرد.

ترامپ در نهایت بسته کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد

به گزارش مملکت آنلاین، این بسته پیشتر در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود اما آقای ترامپ با این بهانه که چنین طرحی نمی‌تواند به تمام آمریکایی‌ها به صورت یکسان کمک‌های برابر ارائه کند از امضای آن خودداری می‌کرد.

بسته «ارائه واکنش و تسکین اضطراری ویروس کرونا» بخشی از یک لایحه بزرگ‌تر است که حالا با امضای دونالد ترامپ از تعطیلی دولت در روز سه‌شنبه ۲۹ دسامبر جلوگیری کرد.

آقای ترامپ که در حال حاضر برای گذراندن تعطیلات در استراحتگاه خود در فلوریدا به سر می‌برد در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب افزود: «من در حال امضای این لایحه برای بازگرداندن مزایای بیکاری، متوقف کردن اخراج، ارائه کمک هزینه برای اجاره مسکن، بازگشت کارگران صنعت هواپیمایی به کار و افزایش پول نقد بیشتر برای توزیع واکسن هستم.»

این چرخش در نگاه ترامپ بعد از آن رخ داد که فشارهای گسترده‌ای از سوی گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برای امضای این طرح از سوی رئیس جمهوری آمریکا شکل گرفت.

دو برنامه مزایای بیکاری فدرال که در ماه مارس به عنوان بخشی از برنامه اولیه مقابله با کووید-۱۹ به تصویب رسیده بود، شنبه شب ۲۶ دسامبر منقضی شده بود. بسته جدید روز ۲۱ دسامبر در کنگره به تصویب رسید و مزایای مربوط را برای کسانی که از شیوع ویروس کرونا لطمات اقتصادی دیده بودند، افزایش داد.
منبع: یورونیوز

انتهای پیام/

ارسال نظر